مساجد میاندوآب آماده میزبانی از معتکفین است
کد خبر: 4195133
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب

مساجد میاندوآب آماده میزبانی از معتکفین است

حجت‌الاسلام رحیم خیری گفت: مساجد میاندوآب، باروق، چهاربرج و بکتاش برای میزبانی از خواهران و برادران معتکف آماده شده است.

حجت‌الاسلام رحیم خیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام رحیم خیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب، امروز یک بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران در این شهرستان، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رجب و تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فیوضات معنوی آن، گفت: شرکت در مراسم اعتکاف باعث می‌شود انسان از نظر روحی به آرامش برسد که این مهم نیز در گروی وجود بسترهای موردنیاز است.

حجت‌الاسلام خیری ضمن اینکه نسل جوان را برای شرکت در اعتکاف توصیه کرد، گفت: حضور پرشور در این قبیل مناسک مذهبی در تربیت درست نسل جدید تاثیر زیادی دارد که لازم است والدین از کودکی فرزندان خود را با این سری محافل معنوی آشنا و مانوس کنند.

وی به برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های موردنیاز با ادارات مختلف برای برپایی اعتکاف در میاندوآب، چهاربرج، باروق و بکتاش اشاره کرد و ادامه داد: براساس تمهیداتی که اتخاذ شده، چهار مسجد در میاندوآب، دو مسجد در چهاربرج، دو مسجد در باروق و یک مسجد در بکتاش میزبان معتکفین است.

حجت‌الاسلام خیری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، مطابق هر سال مراسم معنوی اعتکاف با استقبال برادران و خواهران برگزار شود، اضافه کرد: اقشار مختلف مردم اعم از طلاب، دانش‌آموزان و ... در مساجد شهری و روستایی  معین حضور پیدا می‌کنند تا این محفل نورانی باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه در روزهای ۵ تا ۷ بهمن‌ماه مصادف با ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب این آیین برگزار  خواهد شد، ادامه داد: قرائت دعاهای وارده در ماه رجب، زیارت‌نامه، ختم قرآن کریم، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع)، عزاداری حضرت زینب کبری(س)، جلسات پرسش‌وپاسخ، تشکیل حلقه‌های معرفتی و بیان احکام از جمله برنامه‌های فرهنگی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha