دومین اهدای عضو از شهدای حادثه تروریستی کرمان انجام شد
کد خبر: 4192983
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

دومین اهدای عضو از شهدای حادثه تروریستی کرمان انجام شد

اعضای حیاتی بدن شهید «سیدمیثم حسینی» از شهدای حادثه تروریستی کرمان به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.

اهدای عضوبه گزارش ایکنا از کرمان، پیمان کارنما، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز، ۱۹ دی‌ماه و در جمع خبرنگاران با موضوع اهدای عضو یکی دیگر از مجروحان مرگ مغزی شده در حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، گفت: امروز شاهد اهدای عضو یکی از شهدای مراسم سالگرد شهید سلیمانی هستیم که در روز حادثه دچار آسیب وسیع مغزی شده و در ICU بیمارستان پیامبراعظم(ص) کرمان بستری بود.

وی افزود: «سیدمیثم حسینی» ۴۰ ساله و کارمند آموزش و پرورش بود که کارت اهدای عضو داشت و در تاریخ ۱۶ دی‌ماه اعلام شد که بیمار دچار سطح هوشیاری سطح ۳ شده و ۱۷ دی‌ماه نیز کاندید اهدای عضو شد و پس از تأیید مرگ مغزی با خانواده بیمار صحبت شد و خانواده هم پذیرفتند.

کارنما با بیان اینکه اهدای عضو تا دو ساعت دیگر به اتمام می‌رسد، ادامه داد: علیرغم تلاش برای پیوند قلب شهید اما قلب ایشان شرایط اهدا نداشت اما کلیه‌ها در کرمان به دو بیمار نیازمند عضو اهدا می‌شود و کبد نیز برای پیوند به شیراز منتقل خواهد شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان ضمن تشکر از خانواده شهید و همچنین کارکنان علوم‌پزشکی، اظهار کرد: نخستین شهید حادثه تروریستی کرمان که اهدای عضو شد «فاطمه دهقان» بود که اهدای قلب، کلیه‌ها و کبد ایشان به خوبی انجام شد و پیوند‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

انتهای پیام
captcha