اعضای حیاتی یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان اهدا شد
کد خبر: 4192547
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

اعضای حیاتی یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان اهدا شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اهدای اعضای حیاتی یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان خبر داد و گفت: فاطمه دهقان ۳۷ ساله بوده که به علت ترکش و آسیب وسیع ناحیه جمجمه در حمله تروریستی دچار مرگ مغزی شد.

اهدای عضوبه گزارش ایکنا از کرمان، پیمان کارنما، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز، ۱۷ دی‌ماه و در جمع خبرنگاران با موضوع اهدای عضو یکی از مجروحان مرگ مغزی شده در حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، گفت: عصر روز گذشته مرگ مغزی «فاطمه دهقان» که در آی‌سی‌یو بیمارستان بستری بود، تأیید شد.

وی با اشاره به داشتن کارت اهدای عضو این شهید و موافقت خانواده برای اهدای عضو، افزود: فاطمه دهقان ۳۷ ساله بود (فاطمه دهقان برادرزاده معاون حقوقی رئیس جمهور است) و به علت ترکش و آسیب وسیع ناحیه جمجمه در حمله تروریستی به زائران در گلزار شهدای کرمان دچار مرگ مغزی شد.

اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با طی شدن روال، هماهنگی برای اهدای عضو و همچنین فراخوان بیماران دریافت‌کننده انجام شد. کبد شهید دهقان برای پیوند به شیراز منتقل می‌شود زیرا در کرمان فرد گیرنده نداشتیم؛ دو کلیه نیز به دو بیمار کرمانی پیوند می‌شود.

کارنما با بیان اینکه برای نخستین بار کار برداشت قلب در کرمان انجام می‌شود، گفت: ساعت ۲۳ شب گذشته قطعی شد که قلب این مجروح را می‌توان اهدا کرد و صبح امروز جراح قلب با جت فوریت‌های پزشکی به کرمان آمده و عملیات برداشت ارگان‌ها صورت گرفت و قلب به تهران منتقل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha