حمایت کمیته امداد خوزستان از 60 هزار زن سرپرست خانوار
کد خبر: 4192744
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

حمایت کمیته امداد خوزستان از 60 هزار زن سرپرست خانوار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 130 هزار خانوار تحت حمایت کمیته هستند، گفت: 60 هزار خانوار از جمعیت تحت حمایت این نهاد در استان، زنان سرپرست خانوار هستند که برنامه‌های مختلفی در طول سال برای آنان اجرا می‌شود.

زن سرپرست خانواربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در سخنانی درباره برنامه‌های این نهاد برای زنان گفت: زنان جامعه ایران اسلامی با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) همواره افتخارآفرین بوده و به پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی دست یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 130 هزار خانوار تحت حمایت کمیته هستند، بیان کرد: 60 هزار خانوار از جمعیت تحت حمایت این نهاد در استان، زنان سرپرست خانوار هستند که برنامه‌های مختلفی در طول سال برای آنان اجرا می‌شود.

شیبه افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌مناسبت هفته زن و بزرگداشت مقام مادر، برنامه‌هایی چون تجلیل از زنان سرپرست خانوار و کارآفرین، اردوی جهادی و ویژه‌برنامه‌های اجتماعی در سطح استان برگزار کرد.

وی همچنین پرداخت وام اشتغال و قرض‌الحسنه، همایش بزرگداشت روز زن ویژه زنان سرپرست خانوار، سرکشی از خانواده‌های زنان سرپرست، طرح‌های اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار و برپایی میز خدمت، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های تحت حمایت را از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد در هفته زن و روز مادر عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: از دیگر خدمات به جامعه زنان تحت حمایت خدمات فرهنگی از قبیل برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای فراگیری اصول و مهارت‌های زندگی، بصیرت‌افزایی، برگزاری اردوهای زیارتی آموزشی با هدف افزایش نشاط اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی و کلینیکی مشاوره‌ای جهت برطرف ساختن مشکلات روحی و روانی مددجویان با استفاده از مشاوران مجرب است.

وی محورهای اصلی ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار را مسائل فرهنگی، اجتماعی، سلامت جسمی و روانی، وضعیت اقتصادی و وضعیت اشتغال و در نهایت توانمندی و خروج از گردونه حمایت بیان کرد.

شیبه گفت: توانمندسازی، اشتغال‌زایی و حمایت از کسب‌وکارهای خرد یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) برای خودکفایی خانواده‌های نیازمند است و در همین راستا کمیته امداد طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جهت حمایت از مشاغل خرد خانگی را اجرا کرد.

انتهای پیام
captcha