کار برای خدا، دولت و مردم ندارد
کد خبر: 4191101
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰

کار برای خدا، دولت و مردم ندارد

شهردار صدرا با بیان اینکه مسجد متعلق به همه آحاد مردم است، گفت: کاری که برای خدا انجام می‌پذیرد، دولت و مردم ندارد. مسجد نقش مردمی خود را دارد و دولت صرفاً تسهیل‌گر امور مساجد است.

نشست هم اندیشی ائمه جماعات مساجد صدرابه گزارش ایکنا از فارس، مجتبی پارسایی، شهردار صدرا امروز، 10 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی فرهنگی با امام جمعه و ائمه جمعه این شهر برای انجام همکاری لازم در اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر صدرا اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به نقش مساجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: شکی نیست مسجد نهادی مردمی است که متعلق به همه آحاد مردم است. کاری که برای خدا انجام می‌پذیرد، دولت و مردم ندارد و در طی تاریخ نیز اقشار مختلف جامعه اسلامی بودند که مساجد را اداره می‌کردند.

پارسایی با بیان اینکه اداره کننده و رونق بخش مساجد، مردم هستند، گفت: مسجد نقش مردمی خود را همواره داشته و دارد و دولت صرفاً نقش تسهیل‌گر این کار ارزشمند و حامی آن است.

خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: نقش مساجد همیشه بی‌بدیل بوده و همواره تصمیمات مهمی در این مساجد گرفته می‌شد و باید مساجد محور فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مساجد ظرفیت‌های فراوانی مخصوصاً در حوزه رشد و بالندگی جوان دارند که می‌توانند استعدادهای آن‌ها را در زمینه‌های مختلف شکوفا کنند.

فیروزمند با اشاره به  حضور جوانان در مساجد در جامعه امروز افزود: ارتباط جوانان با خداوند از طریق حضور در مساجد بیشتر شده و ایمان‌ها محکم‌تر خواهد شد بنابراین همه ما وظیفه داریم برای برنامه‌ریزی مساجد با جنبه تربیتی و انسان‌سازی آن را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha