فتنه‌های مختلف در کشور برای نسل جوان بازگو شود
کد خبر: 4190901
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
استاد حوزه علمیه:

فتنه‌های مختلف در کشور برای نسل جوان بازگو شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی احتشام گفت: باید فتنه‌های مختلفی که در این کشور رخ داده است برای نسل جوان بازگو شود و آنان باید این حوادث را بشناسند که در این صورت شاهد وقوع حوادث مشابه نخواهیم بود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی احتشام، استاد حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت حماسه نه دی که امروز در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، بیان کرد: بصیرت یعنی گذر از پوسته دین و رسیدن به هسته دین است؛ ما نگاهمان به فتنه‌ها همواره به سمت، ولی بوده است که همین امر موجب از بین رفتن توطئه‌ها شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی بود که در دنیا خیلی زود دچار فتنه‌های دشمنان شد و بسیاری از نیرو‌های انقلاب در سال‌های ابتدایی پیروزی نهضت، توسط دشمن به شهادت رسیدند که از جمله آنان شهید بهشتی بوده است که امام راحل او را یک امت می‌دانست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی ما با استکبار همراه بود دیگر نیازی به این همه هزینه دادن نبود، اضافه داد: باید فتنه‌های مختلفی که در این کشور رخ داده است برای نسل جوان بازگو شود و آنان باید این حوادث را بشناسند که در این صورت شاهد وقوع حوادث مشابه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند جای یک دستگاه کلان‌نگر در کشور خالی است تا پیشرفت‌ها و مشکلات در این دستگاه مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید کانون عظیم تبلیغی در قم ایجاد شود که باید پرسید که آیا این کانون همانند سال‌های دفاع مقدس وجود دارد؟

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران پیمان می‌بندند که پای آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد ماند و این فتنه‌ها دیگر اثربخش نخواهند بود، گفت: امروز بسیاری از مسئولان گذشته در کشور اپوزیسیون شده‌اند و وقتی مسئولین از میز خود کنار می‌رود منتقد کشور می‌شوند؛ در صورتی که رهبر معظم انقلاب از همه دولت‌ها حمایت کرده و از این دولت تمجید نیز کرده است، چرا که در دهه نود کشور عقب افتاد.

احتشام بیان کرد: امسال در عرصه انتخابات مسئولیت خطیری داریم و دشمن به دنبال آن است که مشارکت در انتخابات کم باشد که البته ملت ایران با وجود همه مشکلات و سختی‌ها پای آرمان‌های انقلاب خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه امروز جوانان آمریکایی به گفته روزنامه گاردین به دنبال تهیه قرآن کریم هستند، افزود: آنان وقتی استقامت ملت غزه را می‌بینند در پی آن هستند که ببینند قرآن به مسلمان‌ها چه چیزی گفته است که آنان اینگونه در برابر کشتار رژیم صهیونیستی صبر و استقامت دارند.

انتهای پیام
captcha