برگزیدگان جشنواره کاظمی آشتیانی در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4190551
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

برگزیدگان جشنواره کاظمی آشتیانی در یزد تجلیل شدند

نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی و چهارمین دوره جشنواره کاظمی آشتیانی با تجلیل از برترین‌های استانی در پژوهشرای دانش‌آموزی برازنده مقدم یزد به‌کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره کاظمی آشتیانی در یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی و چهارمین دوره جشنواره علمی _ پژوهشی طرح کاظمی آشتیانی، هفتم دی ماه طی مراسمی با تجلیل از برترین‌های استانی در پژوهشرای دانش‌آموزی برازنده مقدم یزد به‌کار خود پایان داد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و سردار شهید سلیمانی که برای اعتلای پیشرفت و امنیت کشورمان تلاش کردند گفت: امروز شخصیت‌هایی مانند زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی به عنوان الگوی دانش‌آموزان هستند.

وی افزود: در چهار دهه گذشته با وجود اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی، بیشترین تحریم‌ها و بیشترین مشکلات بر کشورمان تحمیل شد ولی جایگاه کشورمان از رتبه‌های ۱۱۵ و ۱۱۶ در رشته‌های مختلف به رتبه‌های چهارم، هشتم و در برخی رشته‌ها نیز رتبه شانزدهم جهانی رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مردم کشورمان تلاش و همت کردند که کارهایی نشدنی را شدنی کنند و مسائلی که روزگاری جزو رویاهای ما بود را با هم‌افزایی و اراده جمعی و باور مثبت نسبت به دین و جامعه و خودشان تحقق ببخشند و در حالی که تصور می‌شد تحقق آنها سالیان درازی به طول خواهد انجامید، فاصله دستیابی به آنها را کم کردند.

وی با تأکید بر تناسب این میزان هم‌افزایی با زمان دستیابی و تحقق اهداف پیش بینی شده، عنوان کرد: مردم یزد به رغم محدودیت‌ها و منابع محدود، با همت عالی و اندیشه‌ورزی و عقلانیت مبتنی بر تدین و دین باوری توانستند تمدنی را شکل دهند که امروز به عنوان یک نشان برتر در کشور شناخته می‌شود.

رحیمی‌نژاد این تفکر را ریشه گرفته در گذشته نیز دانست و گفت: امروز ما میراث‌دار این تفکر و همت عالی و همکاری برای آبادانی این سرزمین  هستیم و باید این جایگاه را حفظ و ارتقا بخشیم.

علی مطهریان، رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: در جشنواره نوجوان خوارزمی بعد از رقابت بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز، ۳۰۰ نفر به رویداد استانی راه یافتند و بعد از ایفای نقش در محیط یادگیری فراهم شده، تعداد ۱۲۶ نفر از آنان به عنوان برتر شناخته شدند.

مطهریان افزود: نفرات برتر برای شکل‌گیری کامل شبکه یادگیری در رویداد علمی و فناوری محور‌های انتخابی مرحله کشوری شرکت کرده و برای آنان گواهی رتبه شرکت در رویداد صادر می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی بزرگترین رویداد علمی - پژوهشی و مهارتی دانش آموزان دوره متوسطه اول است که در راستای اهداف برنامه درسی ملی، حوزه‌‌های تربیت و یادگیری و تربیت تمام ساختی در ۱۳ محور قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، کارو فناوری، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، زبان‌های خارجی، اداب و مهارت‌های زندگی ریاضیات و علوم تجربی برگزار شد.

مطهریان اظهار کرد: جشنواره علمی - پژوهشی نیز در ۱۱ رشته و بیش از ۶۰ گرایش در دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار شد که دانش آموزان در قالب سه هزار و ۵۰۰ تیم به رقابت پرداختند و ۳۲۳ تیم به مرحله منطقه‌ای و بعد از آن ۲۲۶ نفر در قالب ۱۱۲ تیم به مرحله استانی راه یافتند.

یادآور می‌شود برپایی نمایشگاه دستاور‌دهای دانش آموزان منتخب جشنواره‌‌های علمی ـ پژوهشی خوارزمی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha