مردم را در صحنه مسائل انقلاب حفظ کنیم
کد خبر: 4190417
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مردم را در صحنه مسائل انقلاب حفظ کنیم

آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت نگه‌داشتن مردم در صحنه است، امیرمؤمنان در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می‌کنند.

آیت الله نوری همدانیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تأکید بر زنده نگه‌داشتن روحیه و تفکر انقلابی در حوزه‌های علمیه، از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب تجلیل و تصریح کرد: ایشان با همان صلابت حضرت امام این انقلاب را حفظ و مدیریت کرده‌اند.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص وظایف علما اظهار کرد: شناخت زمان یکی از وظایف مهم علما است به این صورت که اهل زمان و فرهنگ زمانه شناخته شود؛ زمان ما زمان ویژه‌‎‌ای است زیرا انقلابی توسط امام راحل به وقوع پیوست و ایشان توانست با زمان‌شناسی مستکبرین را سرکوب کند و انقلابی برپایه آموزه‌های دینی شکل دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی، ریشه‌کن شدن فقر و بی‌عدالتی در جامعه، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم و دفاع از فلسطین از تنها بخشی از تاکیدات حضرت امام دانست و افزود: امروز باید مسئله فلسطین در صدر مسائل جهان باشد و عملی کردن این موضوع وظیفه علما است.

این مرجع تقلید اتحاد حول محور ولایت فقیه و زمان‌شناسی را به همگان توصیه و تصریح کرد: یکی از دیگر از مسائلی که باید به آن توجه داشت نگه‌داشتن مردم در صحنه است، امیر مؤمنان در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می‌کنند؛ مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند در صحنه‌های حساس پای نظام ایستاده‌اند.

ایشان، جدایی حوزه از سیاست و اجتماع را نقشه دشمنان دانسته و تأکید کرد: حضرت امام به خوبی این دسیسه را تشخیص دادند و اجازه عملیاتی شدن این نقشه شوم را ندادند؛ ما نیز باید امروز مراقب این نقشه شوم باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پایان از برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد تشکر کرد و گفت: جامعه مدرسین با هوشیاری مسائل را رصد می‌کند و بنده به همه شما عزیزان خدا قوت می‌گویم و برای موفقیت‌تان دعا می‌کنم.

انتهای پیام
captcha