افتتاح محوطه تاریخی «خیابان سادات» در قاهره
کد خبر: 4190318
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

افتتاح محوطه تاریخی «خیابان سادات» در قاهره

شهر قاهره در مصر هم‌زمان با جشن میلاد سیده نفیسه در روز پنجشنبه، خود را برای افتتاح خیابان سادات آماده می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از بوابه نیوز، منطقه جنوبی استان قاهره هم‌زمان با جشن میلاد سیده نفیسه در روز پنجشنبه، خود را برای افتتاح خیابان  سادات آماده می‌کند. این خیابان در مسیر مزارهای و ضریح‌های اهل‌ بیت واقع در شهر قاهره قرار دارد.

معاون فرماندار قاهره در منطقه جنوبی، تأیید کرد که مسئولان این منطقه از هیچ تلاشی برای انجام هرچه بهتر طرح توسعه مسیر مزارها و ضریح‌های اهل‌ بیت در قاهره دریغ نخواهد کرد. مهم‌ترین بخش این طرح توسعه خیابان سادات در محله خلیفه قاهره است که به دلیل وجود زیارتگاه‌ها، مزارها، ضریح‌ها و مساجد مختلف اهل‌ بیت در آن، به «بقیع قاهره» شهرت دارد.

معاون فرماندار قاهره تأکید کرد: مسئولان این استان در نظر دارند تا طرح توسعه خیابان سادات مانند خیابان المعز لدین الله به سرانجام رسیده و تمام جزئیات معماری و عناصر تاریخی توسعه این خیابان با توجه به جایگاه مهم آن در نزد مردم قاهر حفظ و ترمیم شود.  

طرح بازسازی و توسعه این محوطه تاریخی شامل تعویض و نوسازی تأسیسات زیربنایی، سنگفرش، تأمین روشنایی و در کنار ترمیم و مرمت بناهای تاریخی، مزارها و مساجد موجود در این محوطه تاریخی است که از دیرباز مورد توجه محبان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در شهر قاهره بوده است.

مهندس جهان عبدالمنعم، معاون فرماندار قاهره ضمن ابراز خوشحالی از تداوم اجرای این طرح، این محوطه تاریخی را مقصد عاشقان اهل‌بیت در «بقیع» مصر توصیف و تأکید کرد: این محوطه همواره مقصدی برای دوستداران رسول‌الله(ص) و اهل بیت مطهر او بوده است.   

انتهای پیام
captcha