فعالان عرصه اجتماعی محلات و بسیج قم تجلیل شدند
کد خبر: 4189131
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹

فعالان عرصه اجتماعی محلات و بسیج قم تجلیل شدند

همایش سفیران مهر ضمن تجلیل از ۱۹۰ فعال عرصه اجتماعی محلات و بسیج استان قم با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

تجلیل از فعالان عرصه اجتماعی محلات و بسیج قمبه گزارش ایکنا از قم، محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در همایش سفیران مهر که امروز ۲۹ مهرماه، برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: مردم، عائله مسئولان هستند؛ اهتمام مسئولان نسبت به وضعیت مردم، می‌بایست همچون اهتمام به خانواده آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به موضوع آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه و پیرامون خود حساس و به فکر علاج باشیم.

فرمانده سپاه قم ابراز کرد: دشمن در طول این چهل و اندی سال، انواع روش‌ها را اعم از جنگ نظامی، ترور و تخریب را علیه جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیری کرده و بدین نتیجه رسیده است که تمام این روش‌ها را باید در قالب جنگ ترکیبی با محور جنگ شناختی انجام دهد.

وی با اشاره به پنج آسیب اجتماعی از دیدگاه رهبر انقلاب، تصریح کرد: نخستین آسیب اجتماعی فراگیر، اعتیاد جوانان به مخدر‌ها است. حاشیه‌نشینی، طلاق، ناهنجاری‌ها و مفاسد اخلاقی و نقاط حاد و بحرانی شهر‌ها نیز از دیگر آسیب‌های اجتماعی از منظر مقام معظم رهبری است.

موحد با بیان اینکه شهر مقدس قم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: قم، همانطور که مقام معظم رهبری آن را شهر «قیام و اقامه» خواند، مرکز و مادر انقلاب است. 

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با ابراز تاسف از عقب ماندگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: این عقب ماندگی‌ها می‌بایست با اقدامات تحولی، جهادی، امیدآفرینی و تلاش مضاعف جبران (مافات) شود.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار گیرد ضمن اینکه امروز باید از آن‌ها پیشگیری کنیم.

مهدی علی‌بابابی، معاون اجتماعی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: جوانان و نوجوانان هنگامی که دچار تغییر فکری و ارادی می‌شوند، حقیقتا ورود و رفع و درمان آن کار آسانی نیست.

وی تصریح کرد: امر به معروف و تذکر لسانی، فعالیت‌های عفاف و حجاب در کافه‌های دخترانه و اتفاقاتی از جبهه اصناف که طی بازرسی‌هایی از صنوف انجام می‌شود، گوشه‌ای از اقدامات معاونت اجتماعی سپاه قم است.

معاون اجتماعی سپاه استان قم اضافه کرد: مراکز مشاوره خانواده با هدف اصلاح روابط بین اعضای خانواده در شش مرکز تخصصی با حضور اساتید حوزه و علمیه مجرب بعنوان نماد روانشناسی اسلامی ایفای نقش می‌کنند.

وی اضافه کرد: مراکز مشاوره خانه مهر ضمن برگزاری ۳۰۰ تا چهارصد کارگاه آموزش خانواده بصورت ماهیانه در سطح محلات و رصد افراد نیازمند به مشاوره با هزینه‌ای کمتر از ۵۰ درصد و معمولا به‌صورت رایگان به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

افتتاح مرکز مشاوره تخصصی کودکان 

بابایی از افتتاح مرکز تخصصی مشاوره کودک تحت موضوعات کودک درمانی در هفته آتی خبر داد و افزود: امروز دشمن در جنگ ترکیبی و تغییر باور و اراده، روح و روان جوانان را با محرک‌های مخدر، هدف قرار داده است.

معاون اجتماعی سپاه قم بیان کرد: در خصوص پیشگیری، درمان و صیانت از خانواده‌های معتادان در ۳۴ محله شهر قم، خانه‌های اعتماد راه‌اندازی شده‌است که افراد دارای اعتیاد خاص ضمن درمان به این مراکز درمانی ارجاع داده شده و به‌صورت کاملاً رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم ۱۹۰ نفر از فعالان عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، خانواده، اعتیاد و شبکه دهه هشتادی‌های محلات و بسیج استان قم با حضور سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و دیگر مسئولان استان قم تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha