620 زندانی یزدی حافظ قرآن هستند
کد خبر: 4187553
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

620 زندانی یزدی حافظ قرآن هستند

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اینکه اصلاح و تربیت بدون تمسک و توسل به قرآن امری محال و عبث است، گفت: هم اکنون 620 نفر از زندانیان استان حافظ نیم جز تا کل قرآن کریم هستند.

رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزد، امروز، 21 آذرماه در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم زندانیان و مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت به میزبانی استان یزد با اشاره به نظریه اسلام درباره زندانبانی گفت: نظریه اسلام اصلاح و تربیت است و زندانبانی اسلامی در صورتی تحقق پیدا می‌کند که فعالیت‌ها بر مدار اصلاح و تربیت باشد، هرچند این فرایند به آسانی میسر نمی‌شود اما به صورت نسبی در زندان‌های ما محقق شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه افراد زیادی به عنوان حافظ و ا‌ن‌شاءالله عامل به قرآن تربیت شده‌اند و اگر بخواهیم اصلاح و تربیت محقق شود، در اوج قله آن مباحث قرآنی مطرح است. اصلاح و تربیت بدون تمسک و توسل به قرآن امری محال و عبث است و در نظر داشتن معارف قرآن و ترویج سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این زمینه تأثیرگذار و اصلاح‌گرایانه است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد اضافه کرد: ما وظیفه داریم زمینه‌ای فراهم کنیم تا مددجویان به این ریسمان الهی و حبل‌المتین نزدیک شوند و از فرصت‌هایی که دارند، به خوبی بهره‌مند شوند. در استان یزد اقدامات خوبی انجام شده، به نحوی که 620 نفر حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم هستند.

یادآور می‌شود مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم زندانیان و مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت در بخش آقایان، به صورت مجازی در زندان‌های استان یزد آغاز شده و فردا در بخش بانوان دنبال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha