8 دستگاه مکلف به همکاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند
کد خبر: 4187544
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

8 دستگاه مکلف به همکاری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس بر ضرورت اصل پیشگیری قبل از درمان تأکید کرد و گفت: هشت دستگاه مکلف به اشتراک گذاشتن منابع و امکانات خود در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند.

نشست ائتلاف نماد، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 21 آذرماه در نشست تخصصی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد) در اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: در سند ملی ائتلاف نماد، هشت دستگاه مکلف به اشتراک گذاشتن منابع و امکانات خود در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس طرح نماد را به‌عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش دانست که خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان دارای فوریت روانی را تسهیل می‌کند.

شادباش گفت: با توجه به تهیه نقشه خطرپذیری استان فارس، آمادگی هرگونه همکاری متقابل و به اشتراک گذاشتن آمار واطلاعات مورد نیاز دستگاه‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش و پرورش هستیم.

مجید جوکار، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه با تأکید بر یکپارچگی و وحدت رویه برنامه‌ها در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بیان کرد: سامانه نماد جهت رصد و ارجاع راه‌اندازی شده است که به‌زودی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های عضو ائتلاف به این سامانه خواهند پیوست.

انتهای پیام
captcha