نکته‌ای در باب زیباترین تصویر مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4187410
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

نکته‌ای در باب زیباترین تصویر مسابقات سراسری قرآن

در سالن محل برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که طی روزهای نهم تا هجدهم آذرماه در بجنورد جریان داشت، تصویری زیبا شکل گرفت که می‌تواند بیش از هر جریانی، جریان سیاستگذاران عرصه حفظ قرآن کریم را خوشحال و هیجان‌زده کند.

نکته‌ای در باب زیباترین تصویر مسابقات سراسری قرآن + عکس

به گزارش ایکنا، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای نهم تا هجدهم آذرماه به میزبانی استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد. این مسابقات ۱۸ آذرماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و پس از آن بود که قاریان، حافظان، تالیان، مؤذنان و مدیحه‌سرایان برتر جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۲ شناخته شدند.

میزبانی استان خراسان شمالی از این رویدادِ ملی و استقبال با شکوهی که اهالی این استان از مسابقات داشته‌اند، نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است، حضور پررنگ مردم در سالن محل برگزاری مسابقات علاوه بر اینکه شیرینی برگزاری این رویداد قرآنی را برای برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران آن دو چندان کرده، باعث شده تا سالن‌های خالی از جمعیت مسابقات در ادوار گذشته نیز به دست فراموشی سپرده شود. 

نکته‌ای در باب زیباترین تصویر مسابقات سراسری قرآن + عکس

این حضورِ پررنگ برای مدیران، تصمیم‌گیران، سیاست‌‌گذاران و دغدغه‌مندان فعالیت‌های قرآنی پیام‌های زیادی را به همراه داشته و تحلیل‌های مجزایی را می‌طلبد، اما آنچه بهانه نوشتن این سطور شده، حضور پررنگ خانواده‌ها و به خصوص نوگلان در سالن مسابقات بود که می‌تواند بیش از متن و حواشی این رویدادِ ماراتن‌گونه مورد توجه قرار گیرد.

نوگلانی که برنامه‌ریزی‌ها و سناریوهای مختلف و پیچیده‌ای از سوی مخالفان نظام جمهوری اسلامی برای آنها طراحی شده و گاه می‌بینیم نمونه‌هایی از این سناریوها در فضای حقیقی و مجازی نیز به مرحله اجرا در آمده است. 

حضور این نوگلان ‌در فضای مسابقات قرآن از آن جهت دارای اهمیت مضاعف خواهد بود که آنها را ذخیره‌هایی برای اصلی‌ترین مطالبه مقام معظم رهبری در عرصه فعالیت‌های قرآنی از جامعه بدانیم. سال 96 در یادداشتی با عنوان «دبستانی‌ها، سبک زندگی و طرح ملی حفظ قرآن» به طور مفصل به این موضوع پرداخته شده است.

نکته‌ای در باب زیباترین تصویر مسابقات سراسری قرآن + عکس

مطالبه‌ای که سال 90 و طی دیداری که رهبر معظم انقلاب با قاریان، حافظان و اساتید قرآنی داشتند، آن را مطرح کرده و البته هنوز هم با گذشت بیش از 12 سال از طرح آن مطالبه، هیچ حرکت جدی غیر از تشکیل یک ستاد، صورت نگرفته است. 

با تمام این تفاسیر حضور پرشور نوگلان در سالن مسابقات قرآن را باید زیباترین تصویر چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن بدانیم، تصویری زیبا که می‌تواند بیش از هر جریانی، جریان سیاستگذاران عرصه حفظ قرآن کریم را خوشحال و هیجان‌زده کند. (تصاویری از حضور نوگلان در مسابقات سراسری قرآن)

انتهای پیام
captcha