دست خالی فارس در عرصه حفظ و قرائت مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4186961
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

دست خالی فارس در عرصه حفظ و قرائت مسابقات سراسری قرآن

با اعلام نتایج چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های آوایی حفظ و قرائت، تنها یک رتبه سوم در رشته حفظ کل بانوان به استان فارس رسید و در بخش آقایان هیچ رتبه‌ای نصیب فارس نشد.

نتایج چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآنپرونده چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن روز گذشته، 18 آذرماه بسته شد که در مراسم اختتامیه آن که در استان خراسان‌شمالی برگزار شد، نتایج این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان مشخص شد.

در بخش آقایان و در رشته‌های آوایی حفظ و قرائت، متسابقان استان فارس هیچ رتبه برگزیده‌ای کسب نکردند و تنها در بخش بانوان فاطمه ابراهیمی، موفق به کسب رتبه سوم در رشته حفظ کل بانوان شد.

با مروری بر نتایج مسابقات سراسری قرآن، مشاهده می‌شود که هرچه بیشتر می‌گذرد دست استان فارس در عرصه رشته‌های آوایی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه که بالاترین رقابت قرآنی کشور محسوب می‌شود، خالی‌تر می‌شود. این مسئله زنگ خطری است برای تمام کسانی که نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت هستند.

طی سال‌های گذشته بارها خبرگزاری ایکنا در این زمینه هشدار داده بود و در کنار انتقادات، حتی پیشنهاد انجام یکسری اقدامات برای ارتقای سطح متسابقان استان فارس داده بود، اما گویا گوش شنوایی در این استان وجود ندارد.

اگر مسئولان ما داعیه‌دار این هستند که باید فارس تبدیل به قطب قرآنی کشور شود، مسلماً در این زمینه باید مقدمات آن هم فراهم شود و از سوی دیگر فعالان قرآنی هم اهتمام ویژه‌ای برای ارتقای سطح خود به‌خصوص زمانی که به مسابقات سراسری قرآن اعزام می‌شوند، داشته باشند و در این زمینه مطالبه‌گری‌های لازم را از مسئولان امر داشته باشند. خبرگزاری ایکنا این آمادگی را دارد تا مطالبه‌گری آنان را در هر سطحی منتشر کند.

گرچه در همین دوره از مسابقات، صفی‌الله توفیق‌زاده در رشته دعاخوانی حائز رتبه یک مشترک کشور و رضا بردبار در رشته اذان حائز رتبه دوم کشور شده بود و همچنین در رشته مفاهیم نیز حائز رتبه‌هایی شده بودیم، اما این دلیلی نمی‌شود که نسبت به عرصه حفظ و قرائت قرآن بی‌تفاوت باشیم.

سخن آخر اینکه با شعار سر دادن و حتی تنها ترسیم چشم‌انداز برای دستیابی به قله فعالیت‌های قرآنی در استان فارس، هیچ‌گاه به هیچ‌جا نخواهیم رسید و باید در عمل تمام مسئولان مربوطه و امکانات برای تحقق این مسئله به خط شوند تا بتوانیم به نتایج مطلوب در این عرصه دست یابیم.

زهرا عسکری، سردبیر ایکنا فارس

انتهای پیام
captcha