قرآن قانون اساسی مردم آخرالزمان است
کد خبر: 4186867
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
امام جمعه بجنورد:

قرآن قانون اساسی مردم آخرالزمان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: قرآن قانون اساسی برای مردم منجی آخر‌الزمان است و در طول تاریخ گذشته و در تاریخ معاصر، با انسان‌های بزرگی مواجه شده‌ایم که با تمسک به قرآن، کارهای بزرگی به انجام رسانده‌اند.

ارسالی///قرآن قانون اساسی مردم آخرالزمان استبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضا نوری؛ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در آئین اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و اقامتی داریوش شهر بجنورد برگزار شد به ایراد سخن پرداخت و ضمن  شکر الهی به جهت حضور پُرشور و استقبال مردم خراسان شمالی در طول برگزاری این دوره از مسابقات که تحسین مسئولان را برانگیخت گفت: سعادت و نیک‌بختی هر ملتی، قوت و قدرت آنها و عاقبت بخیریشان همگی مرهون وجود یک نگاه مثبت و یک جهان‌بینی متعالی در سایه یک برنامه مرتقی است که دین آن را عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم که در همه دنیا هیچ جهان‌بینی برتری از نگاه و بینش اسلام وجود ندارد؛ اسلامی که اگر خواسته باشیم به عمق وجود و معانی ناب آن پی ببریم باید به سراغ کتاب الهی آن برویم، کتابی کامل که در قیاس با کتاب‌های سایر ادیان که پیش از آن بر پیامبران الهی نازل شده است بدون هیچ تغییر و تحریفی همچنان در پیش روی ماست.

حجت‌الاسلام نوری این عدم تحریف و تغییر در کتاب قرآن را وعده الهی دانست و گفت: خداوند در قرآن به صراحت به این نکته اشاره داشته و  می‌فرماید که ما قرآن را نازل کردیم و خودمان هم از آن حفظ و حراست خواهیم کرد با این وجود وظیفه ماست که به قدر بضاعت خود از آن به منظور عاقبت بخیر از قرآن سود و بهره لازم را ببریم. هر چه جامعه با قرآن انس بیشتری پیدا کند بر نورانیت آن افزوده خواهد شد و در یک کلام رشد و تکامل قرآن از رهگذر انس با کتاب قرآن است که برای جامعه به ارمغان آورده می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب قرآن قانون اساسی برای همه مردم و منجی آخر‌الزمان است؛ در طول تاریخ و در تاریخ معاصر، با انسان‌های بزرگی مواجه شده و خواهیم شد که با تمسک به قرآن است که کارهای بزرگی به انجام رسانده‌اند؛ نمونه بارز آن امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و همچنین شهدایی که در دوران دفاع مقدس با عمل به قرآن و الگو قرار دادن آن منشأ انجام کارهای بزرگ و شگرفی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد افزود: قرآن این کتاب آسمانی که همچنان با همان کیفیت بدون تحریف در اختیار ماست همچون خوان نعمتی است که مواهب الهی در آن جاری است و این در حالی است که سایر مردم در جوامع غیرمسلمان کتاب در اختیار دارند که یا همانطور عرض شد مورد تحریف قرار گرفته و یا جعلی هستند اما محتوای این کتاب را خود خدا عرضه داشته است و آوردنده‌اش جبرائیل است و گیرنده‌اش قلب نازنین حضرت محمد(ص) است  و مفسرانش طی بیش از 300 سال معصومین(ع) بوده‌اند. قرآن مجسم پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است، علی بن ابیطالب(ع) است و لذا باید بیش از پیش این کتاب الهی را ارج نهاده و آن را محترم بشماریم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نوری با اشاره به اینکه هر کسی با قرآن انس داشته باشد ثروتمندترین فرد دنیاست، تأکید کرد: حال که این میراث ارزشمند الهی را در اختیار داریم برماست که حداقل صبحگاهان و شبانگاهان با تورق آن و خواندن آیاتی از آن که موجب نورانی شدن خانه‌هایمان می‌شود و توجه به مواعظ و نصایحش راه رستگاری پیشه کنیم و با انس بیشتر با آن جا و مجال شیطان را تنگ کنیم.

وی در پایان گفت: از سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز امور قرآنی این سازمان نهایت تشکر و قدردانی را دارم که به استان خراسان شمالی اعتماد کردند تا میزبان این رویداد پرشکوه قرآنی باشد، از زحمات دوستان مسئول استانی؛ استاندار این استان و مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان کمال تشکر را دارم که تلاش و مساعی خود را در برگزاری هرچه کیفی این رویداد به کار بستند و استان خراسان شمالی را به عنوان یک استان قرآنی معرفی کردند. از صنایع استان، رسانه ملی و مردم شهید‌پرور و خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان که گرمابخش این محفل عظیم قرآنی بودند نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.


 

انتهای پیام
captcha