ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین فضائل اهل بیت(ع) است
کد خبر: 4186453
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین فضائل اهل بیت(ع) است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان ایام شهادت حضرت فاطمه(س) را فرصتی ارزشمند و مناسب برای بیان فضیلت‌های گسترده اهل بیت (ع)عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها در این زمینه باید به صورت جدی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محمد جباری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکانحجت‌الاسلام محمد جباری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بوکان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی ضمن  اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه، گفت: شهادت حضرت زهرا(س) فرصتی برای بیان فضیلت‌های اهل بیت(ع) است لذا احیا، حفظ و گسترش گرامیداشت این ایام موجب دوام و قوام فرهنگ ایرانی اسلامی خواهد شد.

وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) در ایجاد بصیرت عمومی نقش شایان توجهی داشتند به طوری که در عصر خفقان و فتنه کوری که منافقین ایجاد کرده بودند، پرچم تبیین را بر دوش کشید و از ولی زمان خود حمایت کرد.

حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه، حضرت زهرا(س) اجازه نداد مسلمانان به ویژه بانوان از مسیری که پیامبر اکرم(ص) ترسیم کرده بودند، منحرف شوند و در این راه نیز به شهادت رسید، گفت: با نگاهی به شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و … به این موضوع پی می‌بریم که ایشان از شخصیت والایی به عنوان دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) برخوردار بودند.

وی اضافه کرد: ایام فاطمیه فرصت مناسبی است تا در مجالس عزاداری موضوع‌های مهمی از جمله سبک زندگی، عبودیت و بندگی، خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگو برای جامعه و خانواده‌ها معرفی و تبیین شود.

انتهای پیام
captcha