تأسیس دارالقرآن مرکزی در منطقه ۶ تهران و برگزاری رویداد‌های قرآنی خلاقانه + عکس
کد خبر: 4186359
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
در جلسه شورای قرآن و عترت منطقه ۶ شهرداری تهران تاکید شد؛

تأسیس دارالقرآن مرکزی در منطقه ۶ تهران و برگزاری رویداد‌های قرآنی خلاقانه + عکس

نخستین جلسه شورای قرآن و عترت با حضور دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، شهردار منطقه، جمعی از مدیران و فعالان قرآنی منطقه ۶ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نخستین جلسه شورای قرآن و عترت منطقه ۶ شهرداری تهران با حضور مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، سیدمرتضی روحانی، شهردار منطقه و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی منطقه ۶ برگزار شد.

مهدی سیفی، دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در این نشست به دو برنامه اصلی این شورا در شهر تهران اشاره کرد و افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه فعالان قرآنی مبنی بر تشکیل پایگاه‌های قرآنی مساجد، می‌بایست در هر محله یک مسجد انتخاب شود و فعالیت‌های شاخص قرآنی در آن طرح‌ریزی و اجرایی شود. لذا چهار ضلع اساسی فعالیت‌های قرآنی محله شامل مساجد، مدارس، محله و منازل است که با اتصال این چندضلع به هم شاهد شکوفایی قرآن در محلات خواهیم بود.

دبیر شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، با بیان اینکه شورای قرآن و عترت در مناطق ۲۲‌گانه به ریاست شهرداران تشکیل و فعالیت‌های قرآنی با محوریت مساجد، مدارس، محلات و منازل احیا می‌شود، گفت: در شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران و فصل جدید مدیریت شهری با حضور آقای زاکانی و معاون فرهنگی و اجتماعی ایشان برنامه‌ریزی‌های مؤثری در راستای ارتقای امر قرآن کریم شده و تمامی سیاستگذاری‌های قرآنی شهرمان مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری طراحی و تنظیم شده است.

وی افزود: در سرای محلات حدود ۳۵۲ خانه قرآن و عترت داریم که بناست این خانه‌های قرآن و عترت فعالیت خودشان را افزایش و کارشان را ارتقا دهند. ضلع بعدی جلسات خانگی قرآن و عترت هستند و ضلع سوم مدرسه است که در طرح آرمان ۲، مدارس و مساجد درگیر طرح شده‌اند. این طرح به زودی به سرا‌های محلات ابلاغ می‌شود تا دگرگونی و نظم‌بخشی لازم انجام و مسئولان خانه‌های قرآن و عترت که افرادی هستند با صلاحیت مدیریت قرآنی محله، کار را با جدیت دنبال کنند.

سیفی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مراکز هر منطقه برای راهبری فعالیت‌های قرآنی در مناطق، دارالقرآن‌های مناطق هستند، گفت: تا امروز حدود نیمی از مناطق شهر تهران به دارالقرآن‌های مرکزی مجهز شده‌اند لذا امیدواریم به زودی دارالقرآن منطقه ۶ به زودی احداث شود تا ذیل این دارالقرآن تمامی فعالیت‌های قرآنی منطقه راهبری و مدیریت شود.

در بخش دیگری از این نشست سید‌مرتضی روحانی، شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به اینکه قرآن کریم گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم‌(ع) است، اظهار کرد: تلاش برای توسعه دایره فرهنگ توجه به قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی باید به عنوان یک اصل مهم در ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تشکیل شورای قرآن و عترت یک اقدام تأثیرگذار به منظور ترویج محافل انس با قرآن و مؤثرترین روش برای حمایت، رشد و تربیت چهره‌های قرآنی در منطقه محسوب می‌شود و ما در منطقه تلاش می‌کنیم با رویکرد‌های خلاقانه‌ای این اقدام را اجرایی کنیم.

شهردار منطقه ۶ تهران تصریح کرد: با شناسایی لایه‌های نخبگان قرآنی موجود در سطح منطقه و برگزاری رویداد‌های خلاقانه و رقابتی با محوریت قرآن در مجموعه‌های فرهنگی، مساجد، حسینیه‌ها، سرای محلات و علی‌الخصوص مساجد ویژه‌برنامه‌های قرآنی منطقه اجرایی خواهد شد.

در جریان برگزاری این جلسه، تصمیماتی مبتنی بر تشکیل دارالقرآن مرکزی منطقه و شناسایی ظرفیت‌های مساجد سطح منطقه اتخاذ و احکام اعضای شورای قرآن و عترت این منطقه تنفیذ شد.

انتهای پیام
captcha