تحقق مردمی اقتصاد دانش بنیان مهمترین ماموریت گروه اقتصاد دانش بنیان بسیج است
کد خبر: 4186139
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

تحقق مردمی اقتصاد دانش بنیان مهمترین ماموریت گروه اقتصاد دانش بنیان بسیج است

مدیرعامل گروه اقتصاد دانش‌بنیان بسیج کشور گفت: تحقق مردمی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از ماموریتهای گروه اقتصاد دانش بنیان بسیج است .

دانش بنیانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی مجتبی خرسندی، مدیر عامل گروه اقتصاد دانش‌بنیان بسیج کشور ۱۴ آذرماه در حاشیه راه‌اندازی نخستین دفتر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به تفکیک هر استان متفاوت است  که بالغ بر ۱۱۹ شرکت مورد حمایت مستقیم ما هستند البته حمایت از برخی شرکت‌ها نیز به صورت غیرمستقیم و از جنس خدمات، تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایت شتاب‌دهی است.

وی در خصوص مهمترین مأموریت گروه اقتصادی دانش‌بنیان بسیج، بیان کرد: تحقق مردمی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از ماموریت‌های گروه اقتصاد دانش بنیان بسیج است.

خرسندی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین چالش‌های عدم عدالت‌محوری در تخصیص منابع و در جغرافیای استان تهران و البرز است، گفت: در مأموریت‌های ما حمایت از شرکت‌هایی که در راستای تجاری‌سازی است و این مقوله مورد تأکید ماست.

مدیرعامل گروه اقتصاد دانش‌بنیان بسیج کشور گفت: سرمایه در گردش، مشارکت انتفاعی، وام قرض‌الحسنه و هر آنچه بتواند به بازار و کیفیت این شرکت‌ها کمک کند، جزو برنامه‌های است.

وی با اشاره به اهمیت بالای محور فعالیت‌های دانش‌بنیان، افزود: محور شرکت‌های دانش‌بنیان آن قدر مهم است که یکی از گروه‌های ۱۰گانه بسیج، گروه دانش بنیان است و به عنوان هلدینگ است و مضاف بر این به عنوان نقش کلی برای سایر گروه‌ها عمل می‌کند.

خرسندی در خصوص ایجاد اشتغال و تحقق شعار سال، افزود: با توجه به رویدادهای ملی تا ثریا و اتصال سه ضلع شبکه نیازها، پاسخگویی و پشتیبان جهت حل مسائل اولویت‌دار کشور  و با توجه به اینکه  گروه اقتصاد دانش‌بنیان از سال ۱۴۰۰  تشکیل شده از ابتدای فعالیت تاکنون ۴۵۳ اشتغال مستقیم و افزون بر ۵۰۰ اشتغال غیرمستقیم به‌واسطه حمایت بسیج از شرکت‌های دانش‌بنیان در ۱۹ استان کشور ایجاد شده است. 

مدیر عامل گروه اقتصاد دانش‌بنیان بسیج  کشور گفت: در افق سه ساله خود باید عدد اشتغال‌زایی را به یک 1500 اشتغال مستقیم و 2000 اشتغال غیرمستقیم برسانیم.

در بخش دیگری از این مراسم محمودرضا کفاش، مدیر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج خراسان رضوی اظهار کرد: فعالیت این شرکت متمرکز بر محصولات نوآور و فناور و همچنین تجاری‌سازی آنها، حل مسائل فناورانه بر اساس نیازهای کشور فعالیت بر اساس نیازهای کشور است.

وی با بیان اینکه این مجموعه در حوزه تجاری سازی محصولاتی که قابلیت ورود به بازار دارد، سرمایه گذاری می‌کند، اظهار کرد: بسیج کردن ظرفیت‌هایی که در عرصه تولید محصول و علم و فناوری فعالیت دارند و شبکه سازی هدایت و حمایت از آنها از دیگر ماموریتهای شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش بسیج است.

کفاش هدایت، حمایت و راهبری زیست‌بوم طرح‌های دانش‌بنیان مردم پایه و ارائه تسهیلات قرض الحسنه را از دیگر برنامه‌های این شرکت برشمرد و گفت: شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه علم و فناوری، سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و همچنین حل مسئله توسط هسته‌های فناور و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله اهداف این شرکت‌ها است.

انتهای پیام
captcha