دوری از معنویت مهم‌ترین مسئله بشریت است
کد خبر: 4185611
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

دوری از معنویت مهم‌ترین مسئله بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: دور شدن از معنویت و دلبستگی به دنیا یکی از مهم‌ترین مسئله‌های بشریت در دنیای کنونی است.

حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی،به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، امروز 12 آذر در نشست بصیرتی و روشنگری که به مناسبت ایام فاطمیه با حضور مدیران خواهر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در ارومیه برگزار شد، گفت: فاصله گرفتن از معنویت و دور شدن از ارزش‌ها همچنین دلبستگی به دنیا یکی از مهم‌ترین مسئله‌هایی که بشریت امروزه با آن دست به گریبان است.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مبحثی با موضوع « نه شرقی، نه غربی، زن مسلمان الگوی سوم» را مطرح کرده‌اند، ادامه داد: در نگاه ایشان بانوان طبق تعریف شرقی، عنصری در حاشیه بوده و در تاریخ‌سازی نقشی ندارد همچنین مطابق با دیدگاه غربی، به منزله موجودی هستند که جنسیت او بر انسانیت  غلبه دارد و ابزاری برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید می‌باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه اسلام به بانوان با هر دو متفاوت است بلکه به آنها به عنوان یک انسان جایگاه، شان و منزلت رفیعی عطا کرده است، ادامه داد: زن طبق مکتب اسلام  ضمن اینکه مادری دلسوز و همسری کاردان است می‌تواند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ موضع ما در مواجهه با مدعیان ریاکار غربی، رویکرد مطالبه است، دفاع نیست، اضافه کرد: همان طوری که رهبری فرمودند در مبحث مربوط به زنان دنیا مقصر است و  هدف از دنیا همین فلسفه، فرهنگ و تمدن غربی موجود متجدد و مدرنیته است که شان این قشر از جامعه را تا اندازه زیادی تنزل داده است.

وی با بیان اینکه غرب متجدد از حدود دویست سال قبل به این طرف در همه شئون زندگی تفکری را ابراز کرده که در نتیجه آن زنان به بردگی کشیده شده‌اند، گفت: ما در مواجهه با این قبیل اقدامات مطالبه‌گر هستیم چون آنها نسبت به بانوان گناهکار هستند و به این قشر تاثیرگذار از جامعه آسیب زده‌اند.

انتهای پیام
captcha