اسلام جایگاه رفیعی به بانوان عطا کرد
کد خبر: 4185549
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

اسلام جایگاه رفیعی به بانوان عطا کرد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دین مبین اسلام جایگاه رفیعی را به اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان عطا کرده است.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 12 آذر در نشست تخصصی «نه شرقی، نه غربی، زن مسلمان الگوی سوم جهان اسلام» که با حضور بانوان در سالن جلسات خانه جوان ارومیه به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) در همه زمینه‌ها برای آحاد مردم الگو هستند، به طوری‌که در همسرداری، تربیت فرزند، تدبیر امور منزل به عنوان یک بانو، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی همچنین ولایتمداری ایشان شاخص و زبانزد جهانیان هستند.

وی بیان کرد: تنها حجاب نیست که به بانوان شخصیت و منزلت اجتماعی می‌بخشد، ادامه داد: حریت و عزت با وجود حجاب دست‌یافتنی است، به‌طوری‌که در این صورت زن دست‌نیافتنی نیز می‌شود و مردان بوالهوس نمی‌توانند او را ساده به چنگ آورند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه شاهد هستیم برخی از خانم‌ها به دنبال این هستند در نگاه دیگران چه جایگاهی دارند، گفت: حال آنکه باید تلاش کنیم در محضر خداوند متعال شان و منزلت پیدا کنیم و دنبال جلب رضایت انسان‌ها نباشیم.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه اسلام به زنان جایگاه رفیعی عطا کرده است و این مهم را از نحوه رفتار رسول گرامی اسلام(ص) با حضرت زهرا(س) متوجه می‌شویم، گفت: حال آنکه جهان غرب چنین نبوده است و به این قشر عظیم از جامعه نگاه ابزاری دارد و نگاه انسانی به آن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم به صراحت می‌فرماید انسان اعم از زن یا مرد می‌تواند حیات طیبه داشته باشد که نمونه بارز برای این موضوع اولیای الهی از جمله حضرت فاطمه(س) است، به طوری که از سن پایین بخصوص از 18 سالگی همه رفتارهای ایشان را می‌توان الگوبرداری کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: عفت، حیا، علم‌اندوزی و ... باید معیاری برای انتخاب بانوان ممتاز باشد، حال آنکه امروزه معیارهایی نظیر زیبایی و غیره برای انتخاب فرد شاخص بررسی می‌شود که دون شان انسان و انسانیت است و از سوی هیچ فرد منصفی قابل‌پذیرش نیست.

انتهای پیام
captcha