فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است
کد خبر: 4184928
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب است

فرماندار خوی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به معنای واقعی کلمه ضامن بقای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، پس باید به خاطر وجود چنین ارزشی در جامعه به خودمان ببالیم.

کریم علی‌نژاد، فرماندار خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، کریم علی‌نژاد، فرماندار خوی، امروز 8 آذر در یادواره شهدای حوزه شهید حاجی‌‌قلی‌زاده که در مسجد امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از پشتوانه‌های بزرگ و ذخایر غنی برای حفظ فرهنگ جامعه ما، روحیه ایثار و شهادت می‌باشد که از نسیم روح‌بخش اسلام در جامعه جاری شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه فرهنگ فوق از ویژگی‌های مهم مکتب تشیع بوده و در عمل ثابت شده است که ضامن بقا و تداوم اسلام اصیل است، گفت: برای شکل‌ گرفتن این فرهنگ ناب در جوامع باید به صورت جدی تلاش شود.

فرماندار خوی بر ضرورت تلاش برای شکل گرفتن این فرهنگ ناب در جامعه تاکید کرد، گفت: مولفه‌ها و شاخص‌هایی که در شکل گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت موثر است باید شناسایی شده و در جامعه نهادینه شود.

کریم‌نژاد لازمه شکل گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را نهادینه‌سازی ارزش‌هایی همچون مردم‌داری، عزت‌نفس، خدامحوری، عدم دلبستگی به امور دنیوی، برخورداری از عمل صالح و مواردی از این دست عنوان کرد.

وی فرا رسیدن ایام فاطمیه را به اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان متعهد و مومنه تسلیت گفت و اضافه کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای شناخت ارزش‌هایی است، که می‌تواند آحاد جامعه به ویژه خواهران را به اوج عزت برساند.

فرماندار خوی بر لزوم اهتمام درراستای شناخت هر چه بیشتر حضرت زهرا(س) تاکید کرد و بیان داشت: این ایام را نباید به سهولت از دست دهیم، به ویژه اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بار نوک پیکان حملات خود در جنگ نرم را به سمت بانوان گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha