شهید فخری‌زاده از شهرت گریزان بود + فیلم
کد خبر: 4184833
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
گزارش ایکنا از چهارمین همایش ادبی فخر ایران

شهید فخری‌زاده از شهرت گریزان بود + فیلم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید فخری‌زاده به شدت از شهرت گریزان بود و این ویژگی باعث شد نیم ساعت فیلم هم از ایشان نداشته باشیم.

شهید فخری‌زاده از شهرت گریزان بود + فیلمبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهارمین همایش ادبی «فخر ایران» و آیین رونمایی از خودروی شهید فخری‌زاده در حادثه تروریستی آبسرد با حضور جمعی از مدیران کشوری و لشکری امروز، هشتم آذر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمدقاسم ناظر، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: امروز  گردهم آمدیم تا از همه جهات یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم. شهید فخری‌زاده در طول حیات خود، جهاد را به خوبی معنا کرد برای همین هیچ فرجامی جز شهادت زیبنده او نبود. به واسطه شهادت این دانشمند برجسته بار دیگر چهره کریه صهیونیست و آمریکا برای همه مشخص شد. درباره چرایی دانشمندان هسته‌ای باید گفت که دشمن از دانش و فناوری ایران واهمه دارد. ترور دانشمندان هسته‌ای گرچه تلخ است اما دشمن را به خواسته‌‌اش نمی‌رساند زیرا راه شهید فخری‌زاده‌ها با تلاش جوانان انقلابی متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه راه انقلاب روز به روز مستحکم‌تر خواهد شد، بیان کرد: امروز موزه ملی مفتخر است در حضور خانواده شهدا و شهید فخری‌زاده از خودروی شهید در زمان شهادت رونمایی می‌کند. این اثر سندی دیگر برای مظلومیت ملت ایران است.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالله حسینی، حمید هنرجو و علیرضا قزوه اشعاری درباره شهدا خواندند سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدضیاء‌الدین آقاجان‌پور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی در سخنانی بیان کرد: در این ایام مجالس مختلفی در تهران، دانشگاه‌ها و دیگر شهرها در گرامیداشت یاد شهدا برگزار می‌شود. هرکجا می‌روم از من سؤال می‌شود چرا شهید فخری‌زاده گمنام بود؟ چراکه در زمان حیاتش کمتر او را می‌شناختند و پس از شهادتش بود که ایشان معرفی شد هرچند ابعاد زیادی از شخصیت این شهید هنوز ناشناخته مانده است.

وی ادامه داد: دو دلیل برای اینکه این شهید در زمان حیاتش ناشناس بود می‌توانم بیان کنم ابتدا اینکه علم و دانشی که این شهید تولید می‌کرد و منجر به خلق قدرت می‌شد ایجاد می‌کرد که او ناشناس بماند تا دشمن نتواند او را از ما بگیرد. اما دلیل دوم و مهمتر این بود که شهید فخری‌زاده دوست داشت که گمنام بماند وی از شهرت گریزان بود. وقتی به شهادت رسید فیلمی را نیافتیم که در سی دقیقه بتواند او را معرفی کند. در همین رابطه نقل قولی از حضرت امیر(ع) می‌فرماید؛ پدر و مادرم فدای کسانی که روی زمین گمنامند اما در میان آسمانیان شناخته شده‌اند.

شهید فخری‌زاده؛ الگوی ادب، اخلاق و علم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقا‌جان‌پور با بیان اینکه شهید فخری‌زاده الگوی ادب، اخلاق و علم است، بیان کرد: من یک هفته از قبل شهادت توفیق این را داشتم که در مجموعه سپند این شهید را زیارت کنم وقتی می‌خواستم از آن مجموعه بیرون بیایم از شهید پرسیدم آیا شما راجع به کرونا کارهایی انجام داده‌اید؟ شهید فخری‌زاده گفت اولین کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا ساخته شد وی همچنین وعده داد به زودی واکسن مقابله با کرونا نیز تولید می‌شود. شهید فخری‌زاده را می‌توانیم به عنوان شهیدی معرفی کنیم که به عهد و پیمانش صادقانه عمل کرد و دانشمندان ایرانی واکسن کرونا را ساختند.

شهید فخری‌زاده از شهرت گریزان بود + فیلم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی ادامه داد: امروز با اطمینان می‌توانم بگویم که شهید فخری‌زاده در بهشت با پیامبر(ص) همنشین است زیرا پیامبر(ص) فرمودند نزدیکترین افراد به من در آن دنیا کسانی هستند که صادق و راستگو باشند ویژگی که در شهید فخری‌زاده به وفور و به صورت کامل دیده می‌شد. همچنین پیامبر(ص) فرمودند امانتدارترین مردم در بهشت با من همنشین خواهند شد این ویژگی نیز در شهید فخری‌زاده به صورت کاملا مطلوبی مشاهده می‌شد. شهید فخری‌زاده متولد قم است و با عالمان آن شهر همنشینی بسیار داشت. وی به امام(ره) عشق می‌ورزید. بعد از پیروزی انقلاب وارد سپاه شد. با شروع قائله کردستان به آن منطقه رفت و به عنوان مسئول فرهنگی شروع به کار کرد زیرا معتقد بود در قائله کردستان باید کار فرهنگی انجام شود. با شروع جنگ مشغول دفاع شد و پس از جنگ نیز راه فیزیک هسته‌ای را پیش گرفت. دلیل اینکه شهید فخری‌زاده راه دانش هسته‌ای را انتخاب کرد این بود که می‌خواست ایران را به جایگاهی قوی برساند تا دشمن هیچگاه اجازه زورگویی به این سرزمین را پیدا نکند. شهید فخری‌زاده برای کشور تولید قدرت کرد. وی شهید عرصه علم و فناوری ملت ایران است. امروز کسانی که می‌گفتند که ما نیازی به سلاح و موشک نداریم فهمیدند این موضوع تا چه حد مهم است زیرا به دشمن اجازه نمی‌دهد تا به این خاک دست‌درازی کنند.

شهید فخری‌زاده از شهرت گریزان بود

وی درباره وضعیت فعلی غزه نیز چنین توضیح داد: فلسطینی‌ها به ناحق از کشور خودشان بیرون رانده شدند اما وقتی طوفان الاقصی راه افتاد بعد از 75 سال بخشی از نیروهای مقاومت وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. سران کشورهای اروپایی به اسرائیل سفر کردند تا بگویند از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند اما مقاومت پیروز نهایی خواهد بود.دستور قرآن است امت اسلامی تا می‌تواند باید آمادگی دفاعی پیدا کند شهید فخری‌زاده و دانشمندان هسته‌ای این تولید افتخار را انجام دادند. ما به روح این شهید درود و صلوات می‌فرستیم.

شهدای پرافتخار وطن

در ادامه مراسم نغمه مستشار نظامی، علی‌محمد مودب و محمدمهدی سیار شاعران انقلابی اشعار خود را درباره شهدا خواندند و سپس امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سخنانی با تبریک پیروزی محور مقاومت بیان کرد: هدف از این جلسه رونمایی از آثار شهید است زیرا رسالت موزه رساندن پیام شهیدان به نسل امروز و فردای این کشور است. جوانان این سرزمین باید به واسطه این شهدا به خود افتخار کنند.دانشمندان ما شاید در زمان حیاتشان به واسطه محرمانه بودن کارهایشان گمنام باشند اما به مرور آثار داشته‌های آنها برای مردم معرفی خواهد شد.برای مثال به سلاح لیزری اشاره می‌کنم که یکی از ثمرات کارهای دکتر فخری‌زاده است.

سرتیپ سهرابی بیان کرد: چندی قبل از شهادت شهید فخری‌زاده به اتفاق گروهی در خدمتشان بودیم. وی در آن جلسه وعده سلاح‌های لیزری را به ما داد. دکتر فخری‌زاده قدرت فخر ایران را افزایش داد در این راستا باید قهرمان‌هایی نظیر ایشان را به جوانانمان معرفی کنیم تا عظمت شهدا را دریابند. همچنین در سالروز شهادت شهید شهریاری یاد این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

رونمایی از تجسم غیرت

بخش بعدی این مراسم به رونمایی از یک اثر موسیقیایی با عنوان «تجسم غیرت» اختصاص داد این اثر که توسط خواننده جوان و انقلابی میلاد هارونی اجرا شد در وصف سلحشوری مبارزان محور مقاومت بود. بعدازاین رونمای سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای گفت: در سومین سالگرد شهید فخری‌زاده هستیم درباره این شهید حرف زدن کار ساده‌ای نیست چون عظمت وجودشان بسیار است. شهدا به شکل درست تنها در قرآن توصیف شدند. شهید فخری‌زاده هم در بحث معنویت در جایگاه بالایی بود و هم در حوزه فلسفه علم و مباحث مدیریتی دانش فراوان داشت.برای نمونه به مباحث هسته‌ای و واکسن کرونا اشاره می‌کنم که با مدیریت شهید فخری‌زاده به سرانجام رسید این کاش امروز بودند که می‌دیدند که خون شهدای هسته‌ای چگونه رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار را رسوا کرده است. شهید فخری‌زاده جوهر همت و معدن غیرت بود. فخری‌زاده، محبوب خدا و مطلوب مردم نیز بود.

رونمایی از کتاب «فخر ایران 2» قسمت بعدی این مراسم را رقم زد. این کتاب مجموعه اشعار شاعران درباره شهید فخری‌زاده است. گردآوری این اشعار را محمدمهدی عبداللهی بر عهده دارد.

پیروزی حماس با شروط آتش‌بس

پس‌ازاین مراسم رونمایی سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین نیز بیان کرد: دشمن صهیونیستی در 15 مهر با عملیاتی ترکیبی روبرو شد. دشمن نیز برای برخورد با این عملیات دست به مجموعه جنایتی زد اسرائیلی‌ها به جنایت ترکیبی روی آوردند و فلسطینی‌ها هم مقاومت ترکیبی را انجام دادند. مقاومت ترکیبی جبهه مقاومت منجر به پیروزی‌هایی ترکیبی نیز شد و میزان این موفقیت‌ها در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: دستاورد پیروزهای جبهه مقاومت به گونه‌ای است که دشمن حتی نتوانست یک رزمنده مقاومت را به اسارت دربیاورد و یا تسلیحات نیروی مقاومت را از بین ببرد. همین موضوع سبب شد برای آتش‌بس‌های بعدی حماس شرط‌های جدیدی اضافه کند. چهار شرط اخیر حماس برای آتش‌بس دوباره ازجمله این موارد است. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد حماس هم‌اکنون مدیریت زمان را در اختیار دارد و اتفاق‌های زیبا در انتظار مقاومت است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جهان جدیدی در حال خلق شدن است گفت: آن زمان گذشت که امثال چرچیل، استالین و روزولت می‌نشستند و دنیا را تقسیم می‌کردند. امروز جهان اسلام سهم عظیمی برای خود در دنیا قائل است. ما از قدرت منطقه‌ای به سمت قدرت جهانی شدن رفته‌ایم.

ابطحی در خاتمه سخنانش تاکید کرد: حضرت آقا در سال‌های 93 و 94 به جوانان غربی نامه نوشتند. تاثیرات این نامه‌ها بعد از هفت و هشت سال مشخص شده است. چون در بسیاری از نقاط اروپا اعترا‌ض‌هایی ضد اسرائیلی را شاهد هستیم.

شهید فخری‌زاده از شهرت گریزان بود

در بخش انتهای این مراسم از خانواده‌های شهید محسن فخری‌زاده، شهید مجید شهریاری، شهید مسعود علی‌محمدی، شهید مصطفی احمدی روشن و شهید داریوش رضایی‌نژاد تجلیل شد. نیز از خودروی شهید محسن فخری‌زاده در حادثه تروریستی آبسرد رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha