معرفت به امام زمان(عج) بزرگ‌ترین درس ایام فاطمیه است
کد خبر: 4184819
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
سرپرست جهاددانشگاهی قم:

معرفت به امام زمان(عج) بزرگ‌ترین درس ایام فاطمیه است

حامد حیاتی با اشاره به اینکه معرفت به امام زمان(عج) و زمینه‌سازی ظهور بزرگ‌ترین درس ایام فاطمیه است، گفت: فاطمیه یعنی برای دفاع از دین باید ایستاد و با ظالم مقابله کرد. حضرت زهرا(س) الگوی دفاع از دین و امام زمان خویش، در عین مظلومیت و غربت است.

حامد حیاتی، سرپرست جهاددانشگاهی استان قمحامد حیاتی، سرپرست جهاددانشگاهی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ایام فاطمیه را یک فرصت بزرگ و معجزه آسمانی برای انسان‌ها دانست که قیمتی نمی‌توان برای آن گذاشت.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) نخستین شهید جهاد تبیین است، گفت: تاریخ اسلام، حوادث تلخ و شیرین فراوانی داشته که هر کدام کتاب قطوری از حکمت و معرفت انسانی و الهی را در خود دارد، اما بدون تردید یکی از حزن‌انگیزترین وقایع تاریخی، واقعه‌ تلخ شهادت دختر گرامی رسول خدا(ص) است.

وی افزود: حضرت زهرای مرضیه(س) ام ابیها و تکیه‌گاه پیامبر اسلام(ص) و بزرگ‌ترین آموزگار بانوان جهان است؛ در دوران حیات خویش نمونه عصمت و صبر و ایثار بود و با شهادت مظلومانه و سیره زندگی خود به جهانیان آموخت هر کس به ریسمان الهی و خاندان نبوت تمسک جوید، بی‌تردید راه حق و حقیقت را برگزیده است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان قم اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)، مقام زن را در جامعه شکوه و منزلت بخشید و عفت و پاکدامنی را با تمام استواری گسترانید تا امروز زنان مسلمان با الگوبرداری از این بانوی بزرگوار، عزتمندانه در تمامی عرصه‌ها در راستای سربلندی ایران اسلامی گام بردارند.

حیاتی گفت: فاطمیه یعنی برای دفاع از دین باید ایستاد و با ظالم مقابله کرد که فاطمه الگوی دفاع از دین و امام زمان خویش، در عین مظلومیت و غربت است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان قم اظهار کرد: امروز هدف دشمن کمرنگ کردن نقش محوری مادر در خانواده است و عزاداری و سخنرانی از سوی علمای دین در ایام فاطمیه بهترین فرصت برای تقویت نقش مادری و تربیت دینی فرزندان است.

حیاتی افزود: حضرت زهرا(س) اولین شهید راه ولایت بود و درسی که می‌توانیم از آن حضرت بگیریم، امام زمان شناسی است؛ لذا ما باید امام زمان دوران خود را بشناسیم و در همه احوالات زندگی در مسیر امام زمان(عج) باشیم.

وی تصریح کرد: حضرت علی(ع) نه تنها همسر حضرت زهرا(س) بلکه امام زمان ایشان هستند به همین دلیل حضرت زهرا(س) برای دور کردن چهره نفاق و فتنه‌انگیزان پیش‌قدم می‌شوند و در این راه به شهادت می‌رسند و حتی زمانی که بین در و دیوار مجروح می‌شوند دغدغه امام زمان‌شان را دارند و به فضه می‌گویند در اوج مصیبت‌ها حضرت علی(ع) را کجا بردند و این نگاه را به امام زمان‌شان دارند.

انتهای پیام
captcha