طولانی‌ترین بمباران تاریخ دفاع مقدس + فیلم
کد خبر: 4183897
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
به مناسبت سالروز بمباران اندیمشک

طولانی‌ترین بمباران تاریخ دفاع مقدس + فیلم

اندیمشک در چهارم آذر ۱۳۶۵ شاهد طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی بود که در تاریخ پرفراز و نشیب این دیار ماندگار شده است. در این بمباران، ۵۴ فروند هواپیمای بمب افکن و شکاری به آسمان اندیمشک هجوم آوردند و به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه، راه آهن، مرکز شهر، بازار و ده‌ها نقطه دیگر شهر را مورد اصابت بمب و راکت قرار دادند.

بمباران اندیمشک در دروان دفاع مقدس

چهارم آذر ۱۳۶۵ برگی زرین در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی و یک روز ماندگار در تقویم دفاع مقدس است، روزی که حماسه مقاومت مردم اندیمشک در برابر جنگنده‌های دشمن بعثی جلوه‌ای زیبا از فداکاری و مقاومت رقم زد. کمتر کسی است که نام خوزستان را شنیده ولی بمباران هوایی اندیمشک را به خاطر نداشته باشد. اندیمشک در چهارم آذر ۱۳۶۵ شاهد طولانی‌ترین بمباران هوایی دشمن بعثی بود که در تاریخ پرفراز و نشیب این دیار ماندگار شده است.

بدون تردید هر وجب خاک پرافتخار خوزستان تداعی‌گر حماسه‌های شیرزنان زنان و دلیرمردانی است که با ایمان و اعتقاد قدم در ره عشق نهادند تا اسلام و انقلاب پیروز نبرد علیه باطل باشد. نام خوزستان و اندیمشک با فداکاری و شهادت‌طلبی پیوندی ناگسستنی خورده است. چه بسیار صحنه‌های ماندگاری که در دوران دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام خلق شد تا هروجب خاک این دیار از گزند تعدی دشمن بعثی با حمایت گسترده استکبار جهانی و غرب، در امان بماند.

این خطه، زخم‌های عمیقی در دوران دفاع مقدس متحمل شد و زنان و مردان این دیار خاطرات سخت روزهای جنگ را در سینه‌های خود دارند و البته هنوز هم زخم‌های ناشی از آن سختی‌ها بر جسم تعداد زیادی از مردم فداکار این استان مانده است. تقدیم هزاران شهید از این دیار برای دفاع از کیان اسلامی مصداق واقعی فداکاری برای میهن اسلامی است، مردم این دیار جانانه ماندند، جانانه استقامت ورزیدند و جانانه جنگیدند تا ایران، اسلام و انقلاب بماند و عزت ملت دوچندان شود.

اندیمشک در دوران دفاع مقدس پشتیبان نیروها و رزمندگان بود و با توجه به اهمیت این منطقه، از سوی دشمن بعثی مورد تهاجم هوایی و موشکی قرار گرفت. حمله وحشیانه جنگنده‌های هوایی دشمن در این روز ۳۰۰ نفر را در اندیمشک به شهادت رسانده و ۵۰۰ نفر دیگر را زخمی کردند که در میان شهدای این روز تعدادی کودک معصوم نیز به چشم می‌خورد.

انتهای پیام
captcha