بسیج نیروی الهام‌بخش گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی است
کد خبر: 4183826
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
حجت‌الاسلام هاشمی:

بسیج نیروی الهام‌بخش گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: بسیج الهام‌بخش مقاومت در عصر حاضر و طلیعه‌بخش گام دوم انقلاب و زیرساخت تمدن‌سازی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌غلامرضا هاشمی

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه بوشهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی در مصلای نمازجمعه واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر ایراد و اقامه شد‌.

حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی، در خطبه‌های نماز آدینه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه بر برنامه‌ریزی برای برگزاری با شکوه مراسم این مناسبت تاکید کرد.

وی گفت: در هفته بسیج و سالروز تشکیل این نهاد ارزشمند هستیم نهادی که با درایت و دوراندیشی امام راحل موسس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه‌گذاری شد و هر چه می‌گذرد آثار آن بیشتر نمایان می‌شود.

خطیب جمعه موقت بوشهر افزود: بی‌شک بسیج از مهمترین نیروهای درون‌زای کشور است که در گام اول انقلاب در قدرت‌آفرینی نظام تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: پس از انقلاب هم ضمن ایجاد امنیت و مقابله با ضد‌انقلاب، انقلاب را از شرایط دشوار به استمرار رساند در جنگ تحمیلی هم همین بسیجیان مخلص در کنار مردم بودند و شهدایی را تقدیم انقلاب کردند.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: پس از جنگ هم بسیجیان در قامت بسیج سازندگی این نقش را ایفا کردند که همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: در جریان فتنه تکفیری‌ها نیز بازهم بسیجیان در قالب سربازان حرم به فرماندهی سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی توطئه آنها را خنثی کردند.

وی اظهار کرد: بسیجیان در همه عرصه‌ها حضوری پررنگ دارند از کرونا گرفته که به یاری کادر درمان آمدند تا سیل و زلزله و واکسیناسیون همواره نقش آنها هویداست.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: در ناهنجاری‌ها در کشور نیز این بسیجیان بودند که نه تنها خود دچار خطای محاسباتی نشدند بلکه با شجاعت و بصیرت جهاد تبیین کرده و جامعه را از فتنه‌های خطرناک نجات دادند اکنون نیز نیروی بسیجی با تروریست‌های کور مقابله و موجب شکست آنها شدند و با راهبری‌های تفکر و فرهنگ بسیجی، به اتفاق مسئولین طلیعه‌بخش گام دوم انقلاب شدند.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: بسیج الهام‌بخش مقاومت در عصر حاضر و زیرساخت تمدن‌سازی است و همین مقاومت مردم غزه با همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها برگرفته از تفکر بسیجی است که در آن منطقه خودنمایی کرد و طوفان الاقصی را به وجود آورد به گونه‌ای که از امروز پس از ۵۰ روز درگیری و کشته شدن چند هزار کودک و مرد و زن بی‌گناه غزه به مدت چهار روز آتش بس اعلام شد.

وی افزود: مردم غزه و جبهه مقاومت در این روزها نماد انسان‌های مقاوم در قرآن هستند و درس وحدت و همدلی و انسجام دادند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اضافه کرد: مردم غزه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پی بردند که فرمود «درس مقاومت هزینه دارد اما هزینه سازش بسیار بیشتر است مردم به شهادت می رسند اما عزت می ماند که رمز پیروزی است.»

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: پیروزی مردم غزه نشان داد که چقدر تعبیر سید مقاومت درست است که بیان کردند خانه رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست‌تر است و همه این اتفاقات نشان داد آمریکا و اسراییل رژیم اول نیستند و مردم فلسطین نیز مردم قبل نیستند و می‌توانند با آنها مقابله کنند.

وی در پایان هفت آذر، روز نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که مدافعان حریم دریا هستند را تبریک گفت.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha