بسیج زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است
کد خبر: 4183800
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه:

بسیج زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه، کلید طلایی حل مشکلات کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، گفت: بسیج را خداوند در مهندسی سیستم مدیریت دنیا طراحی کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، امروز سوم آذر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع)، با بیان اینکه ما امت آخرالزمان هستیم، اظهار کرد: آخرالزمان به دوران فتنه معروف است و تحیر و سردرگمی از ویژگی‌های این دوران می‌باشد، اما اگر انسان قرآن را به عنوان هدایت‌گر خود قرار دهد، سردرگم نمی‌شود و راه را می‌یابد. 

وی با بیان اینکه در سوره‌های «توبه»، «مائده»، «فتح» و «تغابن» در مورد مسائل آخرالزمان صحبت شده است، افزود: در سوره «مائده» آیاتی است که خداوند در آن‌ها بشارت می‌دهد که در آخرالزمان یک تشکل و مجموعه الهی ظهور خواهد کرد که تربیت‌شده خداوند هستند. براساس ویژگی‌هایی که در این سوره آمده، این تشکل همان بسیج است‌. 

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند تشکیل بسیج الهام خدا به امام(ره) بود. امام و رهبری تعابیری در مورد بسیج دارند که در مورد هیچ تشکل دیگری ندارند، زیرا این مجموعه یک فرهنگ و تفکر است که ریشه در تار و پود این نظام دارد. بسیج شجره طیبه، کلید طلایی حل مشکلات کشور و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است. بسیج را خداوند در مهندسی سیستم مدیریت دنیا طراحی کرد و تشکیل داد. 

تویسرکانی با بیان اینکه خداوند در سوره «مائده» پنج ویژگی را برای این تشکل آسمانی ذکر کرده که تمام آن‌ها در بسیج دیده می‌شود، بیان کرد: اولین ویژگی اخلاص و عشق به خداست که تماما در بسیجیان وجود دارد. امام فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست. بسیج هیچ‌گاه برای رسیدن به خواسته‌های دنیا وارد میدان نشده است و رهبری نیز فرموده‌اند بسیجی یعنی علی(ع). تنها خداست که می‌تواند پاداش این جریان مقدس و نورانی را بدهد. بسیج از ایران شروع شد، اما تمام دنیا را می‌گیرد و جهانی می‌شود. بنابراین بسیج مختص جمهوری اسلامی، ایران و حتی مسلمان نیست. 

وی با بیان اینکه ویژگی دوم بسیجیان نوکری مردم است‌، گفت: در هر کجا هر بحران و چالشی برای مردم به وجود آمده، این بسیج بوده که سینه سپر کرده است. در اوایل دوران کرونا به قدری وحشت از این بیماری زیاد بود که بسیاری از فوت‌شدگان کرونایی بدون غسل و کفن، دفن می‌شدند. این بسیج بود که این سد وحشت را شکست. بسیج در غسالخانه‌ها بدن‌ها را غسل می‌داد و با احترام کفن و دفن می‌کرد. در سیل زلزله، ترور و... نیز این جریان مقدس بدون حقوق و منت و فقط برای خدا نوکری مردم را کرده است و برایش هم مهم نیست که کارهایش دیده شود یا نه. مهرورزی در وجود تک‌تک بسیجی‌ها موج می‌زند. 

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ویژگی سوم بسیجی‌ها سازش‌ناپذیری آنان است‌، اظهار کرد: بسیج در برابر تمام روش‌های شیاطین و مستکبرین می‌ایستد و الگوی ملت‌ها می‌شود. در غزه نزدیک به ۱۵ هزار نفر شهید شده‌اند، اما اسرائیل به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسید و این هولوکاستی که رژیم صهیونیستی به وجود آورد، در تاریخ خواهد ماند. ملت غزه قهرمانانه ایستاده و اسرائیل را شکست داده است، این ملتی است که نه سلاح دارد و نه پدافند و پیروزی‌ آن یک معجزه است‌. 

تویسرکانی با بیان اینکه ویژگی چهارم بسیجی‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر است و بسیجی از نوکری مردم خسته نمی‌شود، افزود: ویژگی پنجم این است که بسیجی را اذیت می‌کنند و برایش ناامنی به وجود می‌آورند، اما او نمی‌ترسد و پا پس نمی‌کشد. براساس آیات قرآن، این پنج ویژگی به برکت ولایت اهل بیت محقق می‌شود و نهایتا حزب‌الله را رقم می‌زند. 

انتهای پیام
captcha