طوفان‌الاقصی، نتیجه فرهنگ بسیجی است
کد خبر: 4183742
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

طوفان‌الاقصی، نتیجه فرهنگ بسیجی است

امام جمعه سیجوال با اشاره به سخن امام خمینی (ره) «من بر خلوص یک بسیجی غبطه می‌خورم و مفتخرم که خود یک بسیجی هستم»، گفت: ترویج فرهنگ بسیج و بسیجی محدود به مرزهای ایران نبوده بلکه در فلسطین اشغالی و کرانه باختری با الگوگیری از این فرهنگ، «طوفان‌الاقصی» را به‌ پا کردند.

آخوند یوسف ایری، امام جمعه شهر سیجوالبه گزارش ایکنا از گلستان، اجتماع طلاب اهل شیعه و اهل سنت با عنوان همایش «پیشگامان رهایی» امروز، 2 آذر ماه، با حضور علمای شیعه و اهل‌سنت آخوند یوسف ایری، امام جمعه سیجوال، در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) در گرگان برگزار شد.

امام جمعه سیجوال، با اشاره به بسیج و فرهنگ بسیجی گفت: بسیج سرشار از ایمان و الگوهای نبوت بوده که با تأسیس آن توسط پیر جماران در سال 1359 و تفکرات خدایی وی، ایران به پیروزی رسید، لذا فرد بسیجی باید با تزکیه نفس، صفاتی همچون تواضع، فروتن، بردباری و... را در خود پرورش دهد.

آخوند ایری با بیان‌اینکه در طول 8 سال دفاع مقدس، ایران نه تنها در برابر عراق بلکه در برابر دول استکباری جنگید، ادامه داد: درک بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس ملموس‌تر از هر زمان دیگر بوده و بدون در نظر گرفتن قوم و نژاد افراد، هر ایرانی با عشق به وطن به دفاع از آن پرداخته و شهید و جانباز نثار کشور کرده و بانوان نیز دوشادوش مردان در پشت جبهه به فعالیت می‌پرداختند.

آخوند ایری با اشاره به نهصد تن شهید از زنان اهل‌سنت در طول 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امروزه دشمن با دروغ‌پراکنی سعی در خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران و از بین بردن فرهنگ بسیجی دارد، لذا همه ما به‌عنوان بسیجی باید به جهاد تبیین پرداخته و از لومه لائمه هیچ فردی نترسیم.

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «جنگ با نفس اماره سخت از جنگ با دشمن حضوری است»، افزود: خواهران و برادران بسیجی باید با نفس اماره خود بجنگند تا به مقام والای بسیجی برسند، زیرا رسیدن به این مقام سدی در برابر نفوذ دشمنان خواهد بود.

امام جمعه سیجوال با اشاره به سخن امام خمینی (ره) «من بر خلوص یک بسیجی غبطه می‌خورم و مفتخرم که خود یک بسیجی هستم.»، اظهار کرد: ترویج فرهنگ بسیجی  محدود به مرزهای ایران نبوده بلکه در فلسطین اشغالی و کرانه باختری با الگوگیری از این فرهنگ، «طوفان‌الاقصی» را به‌پا کردند.

آخوند ایری فعالیت افراد در هر حوزه‌ای بدون داشتن اخلاق بسیجی را برای انقلاب اسلامی بی اهمیت خواند و گفت: سخن مقام مسئول اسرائیل مبنی بر اینکه «ایران بزرگترین کابوس من است»، نشان از اقتدار مقام معظم رهبری و بسیجیان داشته، لذا هر فردی موظف است تا در هرجایگاهی به تبیین پیروزی‌ها و رشد نظام جمهوری اسلامی پرداخته و این تفکر را به نسل بعدی منتقل کنند.

انتهای پیام
captcha