سازمان یهودی آمریکا خواستار پایان حمایت بایدن از نسل‌کشی غزه شد
کد خبر: 4182913
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

سازمان یهودی آمریکا خواستار پایان حمایت بایدن از نسل‌کشی غزه شد

بزرگ‌ترین سازمان یهودی فعال در آمریکا از تلاش خود برای پایان دادن به حمایت رئیس جمهور آمریکا از نسل‌کشی مسلمانان در غزه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج الجدید، سازمان آمریکایی «صدای یهود برای صلح» به دنبال پایان دادن به حمایت قاطع ایالات متحده از کارزار نسل‌کشی اسرائیل در غزه و تحت فشار قرار دادن کنگره و رئیس جمهور آمریکا برای درخواست آتش‌بس فوری، توقف ارسال سلاح و کمک‌های فوق العاده به دولت اسرائیل است.

استفانی فاکس، مدیر اجرایی این سازمان، در مصاحبه با الجزیره با بیان این موضوع تصریح کرد: ما از آن دسته از اعضای کنگره خود که خواستار آتش‌بس فوری هستند، از جمله رشیده طلیب که تنها نماینده فلسطینی‌تبار در کنگره است، حمایت می‌کنیم.

وی افزود: ما در حال حاضر روی سازماندهی بیشترین تعداد ممکن از یهودیان آمریکایی برای حمایت از آتش‌بس متمرکز هستیم و می‌دانیم که کار نمی‌تواند به همین جا ختم شود.

وی ادامه داد: دهه‌ها است که اشغال فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کرده‌ایم و به آموزش اعضای جدید خود درباره واقعیت این اشغالگری ناعادلانه ادامه می‌دهیم تا پس از آتش‌بس همچنان در کنار ما باشند.

فاکس سیاست رئیس جمهور آمریکا در قبال بحران کنونی را که علی‌رغم اراده روشن مردم آمریکا (که 68 درصد از آن‌ها خواستار آتش‌بس فوری هستند) ادامه می‌دهد، «فاجعه بار» توصیف کرد.

وی افزود: دولت بایدن شریک کاملی است که حمله و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را در غزه تأیید کرده و از آن حمایت می‌کند و حتی بدون هیچ قید و شرطی کمک‌های اضافی به ارزش 14 میلیارد دلار به اسرائیل را پذیرفته است.

به گفته فاکس، اینکه بایدن خواستار آتش‌بس بشردوستانه شده، حاکی از آن است که فشارهای مداوم می‌تواند دولت‌ آمریکا را وادار کند تا مواضع خود را تغییر دهد.

فاکس در مورد استراتژی سازمان خود برای تغییر سیاست بایدن در قبال جنگ غزه گفت که آن‌ها به دنبال سازماندهی بسیج یهودیان آمریکایی و در همبستگی با فلسطینی‌ها، مخالف جنگ هستند.

انتهای پیام
captcha