صدور سند مالکیت اولین گام حفظ موقوفات است
کد خبر: 4182636
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

صدور سند مالکیت اولین گام حفظ موقوفات است

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: حفظ و احیای موقوفات مهم است، اخذ سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است و اگر مردم آثار وقف را ببینند همراه با وقف و حامی آن خواهند شد.

دیدار مدیرکل اوقاف گیلان با رئیس کل دادگستری استان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان امروز، 27 آبان‌ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه حفظ صدقه جاریه و وقف عمل به شریعت است، اظهار کرد: وقف خیر کثیر است و دستگاه قضا از سنت حسنه وقف و موقوفات حمایت و صیانت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی اوقاف، حفاظت صدقه جاریه و وقف است، افزود: برای سرعت بخشیدن به جریان دفاع از حقوق موقوفات، در شورای حل اختلاف شعبه‌ای برای اوقاف در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان، حفاظت و حراست از موقوفات، توسعه موقوفه و حفاظت از متولیان را از وظایف اوقاف دانست و خواستار نظارت بیشتر اوقاف و امور خیریه گیلان به موضوع موقوفات بقاع متبرکه و احیای موقوفات شد و گفت: نظارت دقیق بر درآمدها و هزینه کرد نذورات، اعتماد مردم را افزایش می‌دهد و در حوزه وقف و بقاع متبرکه هر جا انحرافی به وجود آمد بر اعتقادات مردم اثر منفی داشته است.

این مقام ارشد قضایی بقاع متبرکه را کانون فعالیت‌های فرهنگی هر منطقه دانست و تصریح کرد: از اوقاف انتظار می‌رود در توسعه رقبات موقوفه تلاش مضاعف داشته باشد؛ حفظ و احیای موقوفات مهم است، اخذ سند مالکیت موقوفات اولین گام حفظ موقوفات است و اگر مردم آثار وقف را ببینند همراه با وقف و حامی آن خواهند شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی از اوقاف گیلان گفت: در سال‌های اخیر آرای بسیار خوبی در حفاظت از موقوفات صادر شده اما اجرا نشده، همچنین عدم ارجاع پرونده‌های مربوط به موقوفات به شعبه‌های تخصصی از مشکلات پیش روی دفاع از موقوفات است.

وی با تأکید بر لزوم ادای حقوق موقوفات در شورای حفظ بیت المال، تصریح کرد: شعبه حل اختلاف مربوط به پرونده‌های اوقاف دایر شود، پرداخت حقوق موقوفات منجربه اجرای نیات واقفان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و معیشتی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha