شهدا الگویی ابدی برای کشورمان هستند
کد خبر: 4180813
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
رحیم قربانی:

شهدا الگویی ابدی برای کشورمان هستند

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: اگر شهدا را الگوی خود قرار دهیم همیشه در زندگی سعادتمند خواهیم بود زیرا سیره شهدا برای تمامی دوران است و تاریخ مصرف ندارد.

شهدا الگویی ابدی برای کشورمان هستندبه گزارش ایکنا، بیست‌و‌پنجمین دیدار کمیته شهدای قرآنی کنگره ملی شهدای پایتخت به دیدار با خانواده شهید کمال شیرخانی اختصاص داشت.

در این دیدار که عصر ۱۷ آبان در منطقه لواسان تهران برگزار شد رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص)، محمد سیفی، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران، سیدرضا سیدمهدی، قاری قرآن، مهدی آزاد، قاری قرآن، سرگرد پاسدار سیدمحسن سیدعبداللهی، فاطمه شیرازی و زهرا صریحی‌نژاد حافظان قرآن حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار رحیم قربانی بیان کرد: دیدارهایی که از سوی کمیته شهدای قرآنی با خانواده شهدا برگزار می‌شود با هدف تجدیدبیعت با آرمان‌های شهداست. به واسطه این دیدارها در پی اشاعه مفاهیم قرآنی هستیم. کمیته شهدای قرآنی چند سال است تلاش می‌کند تا شهدای قاری را شناسایی کرده و هر ساله در بهمن ماه در کنگره ملی شهدای قرآنی از خانواده آنها تجلیل به عمل آورد.

وی افزود: شهید شیرخانی در زمان شهادت در حال تلاوت قرآن بود. این موضوع برای هر یک از ما می‌تواند الگویی باشد تا همیشه در حال تلاوت قرآن باشیم. شهدا برای تمامی اقشار جامعه می‌توانند الگویی تاثیرگذار باشند زیرا الگوی شهدا تاریخ مصرف نداشته و همیشه کارکرد خود را دارد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه امنیت امروز ما مدیون ایثار شهدا است، افزود: ما در آسایش و امنیت به سر می‌بریم. این نعمت به خاطر ایثار و از خود گذشتگی است که شهدا در طول ۸ سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم انجام دادند. امیدوارم قدر شهدا را بدانیم و با ادامه راهشان به آرمان‌های آنها وفادار باشیم.

 

در ادامه جلسه مادر شهید بیان کرد: فرزند شهیدم بسیار مهربان بود و همیشه با لبخند با دیگران حرف می‌زد. وی قبل از اینکه در عراق به شهادت برسد در سوریه زخمی شده بود. او همیشه جهاد در راه خدا را بر آسایش زندگی مادی اولویت می‌داد.

وی ادامه داد: فرزندم مشکلات مردم را مشکلات خود می‌دانست و حتی حاضر بود برای آسایش آنها خطر کند. یک بار به تنهایی جان مادر و فرزندی را از دل آتش نجات داد. از علایق ویژه او زیارت حرم امام رضا (ص) بود. برای همین زیاد به سفر مشهد مشرف می‌شد.

مادر شهید شیرخانی تاکید کرد: فرزندم در محل زندگی خود به عنوان فردی نیکوکار و خیر معروف بود. هیچگاه با مردم با غرور رفتار نکرد. همچنین از موقعیتی که داشت سو استفاده نمی‌کرد به‌ نحوی‌ که بسیاری از دوستان و آشنایان از سمت نظامی او بی‌خبر بودند. در مورد مسائل و فرایض دینی تاکید ویژه داشت. نماز اول وقت را هیچگاه از یاد نمی‌برد و تلاوت قرآن یکی از علایق همیشگی او بود.

وی با تاکید بر اینکه فرزندش از اسراف گریزان بود، گفت: از توصیه‌های او در زندگی به خانواده‌اش و دیگر اطرافیان، پرهیز از اسراف بود زیرا معتقد بود یک مومن واقعی باید از اسراف دوری کرده تا نعمت‌های خدا در اختیار همه مردم قرار گیرد. همچنین پسرم روی احترام به والدین تاکید ویژه داشت. به‌شخصه هیچگاه از او کوچک‌ترین بی‌احترامی مشاهده نکردم و همیشه در نهایت ادب با من رفتار می‌کرد.

در ادامه جلسه همسر شهید در سخنانی بیان کرد: ۱۲ سال با شهید شیرخانی زندگی مشترک داشتم اما هیچگاه از او کوچکترین بی‌احترامی مشاهده نکردم. او به خانواده اهمیت بسیار می‌داد و به والدینش احترام بسیار می‌گذاشت. اصولاً او روی احترام به بزرگترها حساسیت ویژه داشت به‌ نحوی‌ که پدر و مادر مرا همچون والدین خود دوست می‌داشت.

وی ادامه داد: همسرم دائماً در حال شنیدن آیات قرآن بود حتی در زمان رانندگی نیز تلاوت قرآن گوش می‌داد. وی سخنان رهبری را ضبط می‌کرد و چندین بار به آن گوش کرده و از آن یادداشت برمی‌داشت. او به آرمان‌های شهدا و انقلاب ایمان داشت و همه ما را به پایبندی بر آن توصیه می‌کرد. همسرم نمازش را به صورت جماعت برپا می‌کرد حتی زمانی که به مسجد نمی‌رفت در خانه نیز نماز را به همراه دیگر اعضای خانواده جماعت انجام می‌داد.

همسر شهید تاکید کرد: وی بسیار فروتن و خوش اخلاق بود و همیشه با مردم به مهربانی رفتار می‌کرد. وی از بیکاری به شدت متنفر بود، آخرین سفری که با او داشتم مشهد مقدس بود. در آن سفر احساس کردم که می‌دانست این سفر آخرین زیارت او خواهد بود بعد از شهادت همسرم به دیدار حضرت آقا مشرف شدیم و امیدوارم این سعادت بار دیگر نصیب ما شود.

این همسر شهید در پایان گفت: از مردم می‌خواهم که به آرمان‌های شهدا پایبند بوده و هیچگاه انقلاب را تنها نگذارند زیرا اگر می‌خواهیم در این دنیا و آخرت سعادتمند باشیم حتماً باید راه شهدا را ادامه دهیم.

در انتهای این مراسم، دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران نیز بیان کرد: سازمان شهرداری همیشه تلاش کرده فرهنگ شهادت را در جامعه اشاعه دهد زیرا می‌داند که این روش در زندگی می‌تواند بسیاری از مشکلات پیش روی جامعه و مردم را برطرف کند. امیدوارم در راه رسیدن به این خواسته شهدا نیز به ما نظر و لطف داشته باشند تا بتوانیم پیرو حقیقی آنها باشیم.

انتهای پیام
captcha