مفتی فلسطین هتک حرمت قرآن کریم توسط شهرک‌نشینان را محکوم کرد
کد خبر: 4180759
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

مفتی فلسطین هتک حرمت قرآن کریم توسط شهرک‌نشینان را محکوم کرد

مفتی اعظم قدس و سرزمین فلسطین، هتک حرمت قرآن کریم توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در الخلیل را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سازمان آزادی‌بخش فلسطین، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و سرزمین فلسطین و خطیب مسجدالاقصی، اقدام شهرک‌نشینان افراطی در سوزاندن و پاره کردن نسخه‌هایی از قرآن کریم در کنار مسجد قیتون در نزدیکی مسجد ابراهیمی در شهر قدیم الخلیل را محکوم کرد.

شیخ محمد حسین با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که این اقدامات شنیع و زشت بیانگر گفتمانی نژادپرستانه علیه اسلام است و موجب برانگیختن احساسات نفرت و خشونت در میان مردم می‌شود و به هرج و مرج و تنش در میان آن‌ها منجر می‌شود.

مفتی قدس و سرزمین فلسطین خواستار پایان دادن به چنین اقداماتی شد که برجسته‌ترین مقدسات مسلمانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد که این اولین بار نیست که این افراط‌گرایان به کتاب خدا تعدی می‌کنند چرا که قبلاً نیز اقدامات مشابهی انجام شده است و این رویکرد آن‌ها در زندگی است.

شیخ محمد حسین با هشدار نسبت به ادامه سکوت بین‌المللی در قبال این اقدامات شرم‌آور علیه اسلام و کتاب و خانه‌های خدا، مجدداً از کشورهای جهان و سازمان ملل خواست تا قانون منع توهین به ادیان و نمادهای آن را وضع کنند، نسبت به جرم‌انگاری این تخلفات اقدام کنند و تمام کسانی که دست به چنین کارهایی می‌زنند را محاکمه و مجازات کنند تا به این جنجال‌های گروهی کینه‌جو که کارهای خارج از عرف انسانی و بین‌المللی انجام می‌دهد پایان داده شود، چرا که هدف آن‌ها ایجاد هرج و مرج در سطح منطقه و سراسر جهان است.

انتهای پیام
captcha