زیرساخت هوشمندسازی در شهرکرد گسترش می‌یابد
کد خبر: 4179000
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

زیرساخت هوشمندسازی در شهرکرد گسترش می‌یابد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد توسعه زیرساخت هوشمندسازی مرکز استان را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مدیریت‌ شهری شهرکرد دانست و گفت: کاهش چشمگیر آمار تصادفات در نقاط حادثه خیز معابر پرتردد شهرکرد از مهم‌ترین نتایج به کارگیری دوربین‌های کنترل سرعت است.

شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهرکرد، مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد امروز، ۹ آبان‌ماه  در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد که با حضور اعضای شورا و شهردار شهرکرد برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های شهرداری شهرکرد، ایستگاه‌های ثبت تخلف مکانیزه یا کنترل سرعت در بلوار امام رضا(ع)، بلوار رهبر، بلوار آیت‌الله کاشانی شرقی، کمربندی ۱۵ خرداد و دو نقطه دیگر با نظر کمیته نظارت تصویری استان، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حیدری افزود: مجوز خرید تجهیزات، نصب و راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف مکانیزه یا کنترل سرعت توسط شهرداری با مبلغ ۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهرکرد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده توسط مدیریت‌شهری شهرکرد، پلیس راهور، دادستانی، نظر کارشناسان ناجا نصب و راه اندازی ایستگاه‌های ثبت تخلف کنترل سرعت پس از اخذ مصوبه از کمیته نظارت تصویری که متشکل از پلیس راهور، شهردار، نماینده توسعه امن ناجی و شورای ترافیک استان است انجام می‌شود.

سخنگوی شورای شهر شهرکرد به هدف نصب این دوربین‌ها اشاره و بیان کرد: نصب این سامانه‌های ترافیکی با هدف سهولت در مدیریت و نظارت بر تردد خودروها و ترافیک شهری، رصد خودروها به شکل آنلاین، تسهیل در عبور و مرور خودروها، برقراری و افزایش انضباط ترافیک در معابر شهر و رعایت سرعت مطمئنه در این محورها توسط رانندگان انجام می‌شود. 

رئیس شورای اسلامی شهرکرد توسعه زیرساخت هوشمندسازی مرکز استان را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های مدیریت‌شهری شهرکرد دانست و گفت: کاهش چشمگیر آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در نقاط حادثه خیز معابر پرتردد شهرکرد از مهم‌ترین نتایج به کارگیری این سامانه‌ها است.

حیدری در پایان گفت: همچنین با کلیات اخذ مجوز فروش تعداد هشت دستگاه خودرو فرسوده مستهلک توسط شهرداری شهرکرد از طریق مزایده‌ موافقت شد.

انتهای پیام
captcha