«خراسان است اینجا» معرف مفاخر دینی است
کد خبر: 4178311
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

«خراسان است اینجا» معرف مفاخر دینی است

کارگردان «خراسان است اینجا» خبر داد که این مجموعه مستند به منظور نمایش چهره مفاخر دینی و علمی خراسان رضوی جلوی دوربین خواهد رفت.

محسن عقیلی، مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه مجموعه مستند «خراسان است اینجا» را به زودی جلوی دوربین خواهد برد، گفت: به سفارش اداره کل ارشاد خراسان رضوی طرحی به دستم رسید که بر مبنای آن به گوشه‌ای از زندگی مفاخر استان خراسان رضوی پرداخته می‌شد. بر اساس این طرح تصمیم گرفتم مجموعه‌ای حداقل 20‌ قسمتی را جلوی دوربین برم.

وی افزود: پنج قسمت این مجموعه وارد مرحله پیش تولید شده و در آن به گوشه‌ای از زندگی بزرگانی نظیر محمد تبرک تاج، سید حمید حسینی‌پور، استاد محمد نجاتی، علی میرزادوستی، امیرختوانه، محمدعلی خواجوی و... پرداخته می‌شود. در این کار کارگردانی و تهیه را خود بر عهده دارم. زمان هر قسمت از این مستند ۷ الی ۱۰ دقیقه خواهد بود.

این فیلمساز درباره شهرهایی که فیلمبرداری در آن انجام خواهد شد، بیان کرد: حداقل ۲۰ شهر میزبان این مجموعه مستند خواهند بود. این کار بعد از پخش از رسانه ملی روی آنتن خواهد رفت البته تصمیم نهایی را پیرامون این کار ارشاد خراسان رضوی خواهد گرفت.

عقیلی با بیان اینکه در این مجموعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به موضوعات اسلامی پرداخته می‌شود، گفت: در برخی از قسمت‌ها افرادی چون؛ تعزیه‌خوان‌ها و سحری‌خان‌ها اشاره می‌شود برای همین در هر قسمت به نوعی موضوعات دینی مد نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha