یازده تعزیه در جشنواره شبیه‌خوانی علویان اجرا می‌شود
کد خبر: 4178290
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

یازده تعزیه در جشنواره شبیه‌خوانی علویان اجرا می‌شود

در چهارمین جشنواره شبیه‌خوانی علویان یازده تعزیه اجرا و به داوری گذاشته خواهد شد.

عباس مرادی، دبیر چهارمین جشنواره سراسری شبیه‌خوانی علویان در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد: این رویداد هنری مذهبی از دوم الی هفتم دی در پردیس تئاتر تهران برگزار خواهد شد. برای حضور در این جشنواره ۵۹ تعزیه اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۱۱ اثر برای حضور در جشنواره انتخاب شده‌اند.

وی افزود: تعزیه‌خوانان تنها مختص به تهران یا منطقه‌ای خاص نیستند بلکه از همه نقاط کشور تقاضا برای حضور در جشنواره وجود دارد. اصفهان، کاشمر، قم، گرمسار، مشهد و... در این رویداد حضور خواهند داشت. استقبال از این جشنواره نسبت به سال قبل بهتر بوده است. این امر نشان از موفقیت جشنواره دارد.

این پیشکسوت تعزیه ادامه داد: برگزاری این رویداد کمک می‌کند تا جشنواره در بحث مباحث علمی و کیفی رشد مطلوبی داشته باشد. این امر به واسطه جلسات نقد و بررسی آثار پدید می‌آید. در همین رابطه اضافه می‌کنم تعزیه بسیار به ارتقای کیفی نیازمند است تا از تحریفات احتمالی دور بماند.

وی تاکید کرد: در این جشنواره به هفت گروه تعزیه جایزه اهدا خواهد شد. تندیس زرین، لوح تقدیر و هدایای نقدی از جمله جوایز این جشنواره هستند. البته تمام افرادی که در این رویداد حضور پیدا می‌کنند انگیزه‌شان عشق به اباعبدالله(ع) است اما ما دادن جایزه را به عنوان تقدیری برای حاضران در نظر گرفته‌ایم. گروه برتر امسال نیز در مراسم‌هایی که مجمع آل‌طاها، ماه رمضان برگزار می‌کند و در آن تعزیه اجرا می‌شود یک بار اجرای برنامه خواهد داشت.

وی درباره هیئت داوران گفت: عباس صالحی، ابوالفضل کبابیان، محمد رضایی، حاج حسین خاتمی، سید ابراهیم خاتمی و حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید سعید خاتمی داوران حاضر در این جشنواره هستند. این رویداد تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بهترین دستاورد را برای تعزیه به همراه داشته باشد برای همین از افراد خبره در حوزه تعزیه بهره برده است.

انتهای پیام
captcha