حفظ کارکرد مساجد نیازمند مراقبت است
کد خبر: 4176355
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
آیت‌الله سعیدی:

حفظ کارکرد مساجد نیازمند مراقبت است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت حفظ کارکرد مساجد را نیازمند مراقبت مردم دانست و گفت: اگر ما از مساجد مراقبت نکنیم، مانند کعبه که مرکز توحید بود و در دوره‌ای به بت‌خانه تبدیل شد کارکرد مساجد را هم از بین می‌برند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های کانون‌های مساجد استان قم که شب گذشته 25مهرماه در صحن جوادالائمه (ع) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه مسجد از ابتدای تأسیس برای بهره‌مندی مردم قرار داده شد، اظهار کرد: بهره‌مندی از مسجد متناسب با مسجد باید باشد و نمی‌توان هر بهره‌ای را از مسجد برد.

وی گفت: باید اموری که در مسجد انجام می‌شود مردمی باشد و حکومت و مسئولان خدمتگزار و تسهیل‌کننده کار مردمی در مسجد باشند و اصل کار مسجد به دست مردم باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت پاسداری از آنچه خداوند فرموده را وظیفه مردم و قانون الهی دانست و گفت: اگر مردم آنچه خداوند برایشان قرار داده را حفظ کردند به وظیفه خود عمل کرده اند و اگر دست‌هایی برای تحریف این واقعیت‌ها از آستین منحرفین بیرون آید گناهش بر عهده خود مردم است.

وی افزود: همان‌طور که مساجد برای مردم بنا شد و استمرار این کارکردش به دست خود مردم است نسبت به اهل‌بیت هم همین‌طور است به این صورت که خدا اهل‌بیت را برای هدایت مردم فرستاد و اگر مردم از اهل‌بیت تبعیت نکنند گناهش به عهده خودشان است و ضررش هم به خودشان بر می‌گردد.

تولیت حرم بانوی کرامت بیان کرد: اگر ما از مساجد مراقبت نکنیم، مانند کعبه که مرکز توحید بود و در دوره‌ای به بت خانه تبدیل شد کارکرد مساجد را هم از بین می‌برند همان‌طور که در رژیم پهلوی این کار را کردند؛ ولی در انقلاب اسلامی اوضاع تغییر کرد و مساجد احیا شده است.

انتهای پیام
captcha