توقف کار بیمارستان‌های غزه تا فردا و هشدار پادشاه اردن درباره خطر گسترش جنگ
کد خبر: 4175945
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

توقف کار بیمارستان‌های غزه تا فردا و هشدار پادشاه اردن درباره خطر گسترش جنگ

هشدار بیمارستان‌های غزه درباره عواقب اتمام سوخت ژنراتورها، هشدار شاه اردن درباره خطر گسترش جنگ غزه، زیر آوار ماندن صدها جسد طی حملات اخیر رژیم صهیونیستی از جمله مهم‌ترین حوادث رقت‌‌انگیز امروز در حوزه تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا در یازدهمین روز نبرد مقاومت با رژیم صهیونیستی کتائب القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به جرایم رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان مرکز سرزمین‌های اشغالی را هدف موشک باران شدید قرار داده است.

به دنبال حملات راکتی موفق مقاومت تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که پروازهای فرودگاه بن گوریون تل‌آویو به تعویق درآمده است.

از سوی دیگر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در نوار غزه اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز خانه‌های شش خاندان فلسطینی در رفح و مناطقی از دیر بلح را بمباران کردند که در نتیجه آن بیش از یکصد فلسطینی به شهادت رسیدند و بیشتر آنها زن و کودک هستند.

توقف کار بیمارستان‌های غزه تا فردا و هشدار شاه اردن درباره خطر گسترش جنگ/اماده

ژنراتور بیمارستان‌های غزه امروز و فردا از کار خواهد افتاد

این نهاد تأکید کرد ساعات آتی برای تعیین سرنوشت هزاران مریض و مجروح در بیمارستان‌های نوار غزه سرنوشت‌ساز است زیرا بی‌پاسخ ماندن فریادهای کمک‌خواهی نهادهای بهداشتی غزه به معنای اعدام هزاران بیمار و مجروح است.

بیمارستان الصداقه ترکیه در نوار غزه هم اعلام کرد که بخش‌های زیادی از این تنها بیمارستان سرطانی‌ها در نوار غزه از کار افتاده است.

صبحی سکیک رئیس این بیمارستان گفت به دلیل کمبود سوخت بخش‌های زیادی از خدمات بیمارستان متوقف شده و مابقی هم ظرف 48 ساعت آینده متوقف خواهد شد و در این صورت همه بیماران سرطانی نوار غزه از دریافت خدمات درمانی محروم می مانند.

وزارت بهداشت در غزه نیز اعلام کرد که بخش‌هایی از بیمارستان اروپایی غزه در جنوب نوار غزه در حمله هواپیماهای رژیم اشغالگر آسیب دیدند.

رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه چند بیمارستان نوار غزه شده است.

شهادت خبرنگار فلسطین الیوم

با شهادت یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نوار غزه به نام «محمد بلوشا» از خبرنگاران پایگاه خبری فلسطین الیوم در حمله هوایی رژیم صهیونیستی تعداد خبرنگارانی که در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند به 12 نفر رسید و ۲۰ خبرنگار دیگر هم زخمی شدند.

توقف کار بیمارستان‌های غزه تا فردا و هشدار شاه اردن درباره خطر گسترش جنگ/اماده

یونیسف: هنوز صدها جسد زیر آوار است

سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز سه شنبه گفت: صدها جسد در غزه زیر آوار است و باید بیرون کشیده شود تا به یک بحران بهداشتی تبدیل نشود.

این سخنگو افزود: صدها کودک بی گناه در نتیجه بمباران خشونت آمیز و شدید اسرائیل به غزه کشته شدند.

برنامه جهانی غذا هم اعلام کرد که کمک‌های غذایی آن در نوار غزه رو به اتمام است و مواد غذایی هم اینک در کامیون‌های حامل کمک‌ها در العریش مصر است تا با بازگشایی گذرگاه رفح وارد غزه شود.

توقف کار بیمارستان‌های غزه تا فردا و هشدار شاه اردن درباره خطر گسترش جنگ/اماده

سازمان بهداشت جهانی هم گفته نیاز فوری به دسترسی به غزه دارد تا کمک‌های پزشکی را به آنجا برساند، این نهاد وابسته به سازمان ملل درباره بحران انسانی در نوار غزه هشدار داده است.

شاه اردن: خطر گسترش جنگ واقعی است

 عبدالله دوم، پادشاه اردن هم امروز در نشست خبری مشترک با صدر اعظم آلمان گفت: خطر گسترش جنگی که اسرائیل علیه غزه به راه انداخته واقعی است و پیامدهای آن برای همگان وخیم خواهد بود.

وی در خصوص موضوع کوچ اجباری فلسطینیان از غزه گفت: استقبال از آوارگان فلسطینی نه در اردن و نه در مصر ممکن نیست و این موضوع خط قرمز محسوب می شود.

پادشاه اردن با بیان اینکه همگان باید خطر اوضاع در غزه را درک کنند، گفت: باید یک چشم اندازسیاسی برای پایان دادن به گرداب خشونت وجود داشته باشد.

ترکیه: برای گسترش نیافتن جنگ تلاش می‌کنیم

هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه هم امروز با بیان اینکه آنکارا تلاش‌های خود را در دو مسیر ممانعت از گسترش درگیری‌ها و ضرورت رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می‌دهد، گفـت: ما به روشنی همبستگی کامل خود را با موضع مصر در قبال تحولات غزه اعلام کردیم.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت که وقت آن رسیده که جامعه بین المللی گامی برای تشکیل یک کشور فلسطینی به پایتختی قدس در مرزهای 1967 بردارد.

وی با بیان اینکه کشورش برای گسترش نیافتن جنگ به لبنان و کشورهای دیگر تلاش می‌کند، گفت: وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی فردا چهارشنبه به منظور بررسی تحولات غزه در جده گرد هم خواهند آمد.

حماس رأی منفی به قطعنامه روسیه را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم  انفعال برخی کشورهای جهان در قبال پیش‌نویس روسیه برای توقف جنگ علیه نوار غزه و رای منفی برخی دیگر از کشورها را محکوم کرد و گفت: مخالفت آمریکا، انگلیس و فرانسه و رای ممتنع برخی دیگر از کشورهای به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای جنایت‌های بیشتر و کشتار بیش از دو میلیون شهروند فلسطینی در نوار غزه چراغ سبز نشان می‌دهد و مغایر با همه پروتکل‌ها و قوانینی بین‌المللی و قواعد انسانی است.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه دولت موقت لبنان نیز گفت: حملات اسرائیل در جنوب لبنان منجر به تنش در این جبهه می‌شود به گونه ای که مهار آن دشوار است.

بوحبیب افزود: حملات اسرائیل به مرزهای جنوبی لبنان نقض قطعنامه 1701 بین المللی است.

توپخانه رژیم صهیونیستی امروز منطقه مشرف به شهرک المطله را هدف گرفته است.

انتهای پیام
captcha