قرآن‌های مستعمل مساجد خراسان‌شمالی جدید می‌شود
کد خبر: 4175328
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

قرآن‌های مستعمل مساجد خراسان‌شمالی جدید می‌شود

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی از اجرای طرح تعویض قرآن‌های مستعمل در مساجد استان خبرداد.

حجت‌الاسلام محمدخانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام محمدخانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی اظهارکرد: در راستای اجرای طرح تعویض قرآن‌های مستعمل و کهنه، همه قرآن‌های مساجد استان جدید و نو می‌شود، بنابراین هیات امنای مساجد می‌توانند به امور مساجد استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تعداد مساجد و تعداد قرآن‌های مستعمل و نو وجود ندارد، ادامه داد: مساجد استان در صورتی که دارای قرآن‌های مستعمل و غیر قابل استفاده باشند می‌توانند این قرآن‌ها را به امور مساجد تحویل دهند و به ازای هریک از آن‌ها قرآن نو تحویل بگیرند.

خانی با بیان اینکه قرآن‌های جدید اهدائی آستان قدس هستند، افزود: در استان حدود یک هزار و 166 مسجد شهری و روستایی وجود دارد و همگان می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه از این پس صدور احکام هیئت امنا مساجد اهل سنت استان، به صورت رسمی توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: احکام حدود 200 نفر از هیئت امنا بیش از ۳۲ مسجد استان تاکنون صادر شده است.

خانی با بیان اینکه همایش ارکان مساجد اسفراین و بجنورد مهرماه امسال با حضور ائمه‌جماعات، امناء و فعالین مسجدی برگزار شده است، افزود: در آستانه مهرماه نیز تعداد ۶۰ عدد لوازم‌التحریر دانش‌آموزان به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در قالب طرح «مهرانه‌های مسجدی» با مشارکت مساجد متقاضی بین نیازمندان توزیع شد.

خانی با بیان اینکه طلاب و روحانیون کار تبلیغ و حضور در مساجد را جدی بگیرند، یادآورشد: به همین منظور طرح کوثر در مساجد فاقد امام جماعت اجرا می‌شود که در این طرح، از بین روحانیون داوطلب و مبلغین جهادی، ثبت‌نام صورت می‌گیرد و افراد منتخب به مساجد حاشیه شهر بجنورد اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ مسجد در این شهر شناسایی شده که از ظرفیت امام جماعات بی‌بهره هستند، ادامه داد: با توجه به استقبال طلاب از این طرح هم اکنون مراحل اعزام برای هفت مسجد در مناطق شهرک گلستان، ینگه قلعه، محمد علی پهلوان، حلقه سنگ و تارغلام نهایی شده و امام جماعات در مساجد این محلات مستقر شده‌اند.

انتهای پیام
captcha