کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلان
کد خبر: 4175307
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلان کاشته شده و امسال هم۵۰ هزار نهال دیگر در اراضی موقوفات و بقاع متبرکه کاشته می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز،۲۲ مهرماه در همایش یاوران وقف که در جوار بقعه آقا سیدمحمد نجفی بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: هرچه در حوزه خیرات و وقف تلاش کنیم کم است.

وی با بیان اینکه وقف از جمله امور باقیات الصالحات است، افزود: وقف آغاز یک حرکت دینی، انقلابی و ماندگار است که سال‌های متمادی برای واقف اجر و خیر دنیوی و اخروی به همراه دارد.

علیزاده با بیان اینکه وقف برای بهره‌مندان آثار و برکات مادی و برای جامعه اسلامی و انسانی آرامبخش است و نشاط اجتماعی در پی دارد، گفت: وقف سفره پهناور خدمات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی است و یک نهاد کارآمد و اثرگذار و دارای سابقه درخشان در خدمت به مردم و رفع نیازهای مردم جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تأکید بر اینکه وقف حامی کرامت انسانی، ارزش‌های دینی و فرهنگ، حامی علم و نوآوری و مسائل حوزه علم و فقه است، تصریح کرد: وقف به معنای حقیقی کلمه پشتیبان و همدل محرومان و مظلومان جامعه است و همراه نهادهای دیگر برای رفع مشکلات مردم پای کار است.

وی با اشاره به اینکه در طرح قرار دوازدهم با بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه بیش از ۲۵ هزار بسته معیشتی، دارو، درمان، وسایل سرمایشی و گرمایشی تهیه و توزیع شده است، افزود: طی یک‌سال گذشته واقفین نیک اندیش ۴۵ میلیارد تومان به بقاع متبرکه و امامزادگان سطح استان گیلان کمک کردند.

علیزاده با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۲۸ وقف جدید در سطح استان ثبت شد، گفت: ارزش وقف‌های جدید بیش از ۸۴ میلیارد تومان است که از سال گذشته تا به امروز با کمک‌های مردمی و خیرین انجام شد.

وی با بیان اينکه در راستای بهره‌وری از موقوفات چهار پروژه عمرانی، تجاری و مسکونی کلنگ زنی شده، تصریح کرد: امسال ۱۷ پروژه عمرانی با بیش از ۶۵ میلیارد تومان افتتاح شد که در کنار این‌ها ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلان کاشته شده و امسال هم۵۰ هزار نهال دیگر در اراضی موقوفات و بقاع متبرکه کاشته می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید رهبرشاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی هم در این مراسم اظهار کرد: خیرین نقش مهمی در پیشبرد اهداف اوقاف و انجام امور خیریه دارند.

وی با اشاره به درخشش خوب جامعه قرآنی بندر انزلی در مسابقات قرآنی اوقاف سالجاری گفت: امسال سه نفر از شهرستان بندر انزلی به مرحله استانی راه یافتند. طاها مرصادی در رشته قرائت نفر اول استان، سیدمهدی اتقیا در رشته حفظ کل و هاجر خورشیدی در رشته دعاخوانی توانستند در مرحله استانی خوش بدرخشند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم شبستان مسجد بقعه آقا سیدمحمد نجفی که در کنار این مزار متبرک واقع شده با حدود چهار میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین و نذورات مردمی افتتاح شد؛ در همایش یاوران وقف شهرستان بندر انزلی از 50 نفر از اعضای هیئت امنا، خدام، اعضای مراکز افق، نیکوکاران و واقف، مقام آوران مسابقات قرآنی و همچنین سعیده مصطفوی، خبرنگار ایکنا در بندر انزلی تقدیر شد.

کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلانکاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلانکاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال صنوبر در اراضی موقوفه گیلان

انتهای پیام
captcha