مدارس خاستگاه تقویت روحیه مقاومت در جامعه هستند
کد خبر: 4174019
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
مدیرکل آموزش پرورش البرز:

مدارس خاستگاه تقویت روحیه مقاومت در جامعه هستند

علی حجرگشت با تأکید بر اینکه مشکلات امروز به‌دلیل کم‌رنگ شدن روحیه آن اعتقاداتی است که باعث فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر شد، گفت: خواستگاه این باور و اعتقاد مدارس هستند، لذا باید به تقویت این حوزه توجه بیشتری شود.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

به گزارش ایکنا از البرز، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش پرورش استان البرز، صبح امروز، 17 مهرماه در گردهمایی معلمان بسیجی که در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: پیروزی اخیر مقاومت فلسطین را به همه مسلمانان، جامعه فرهنگی و دانش‌آموزی تبریک می‌گویم و این پیروزی وعده الهی است.

وی افزود: دانش‌آموزان و جوانان شهیدی که از جانشان گذشتند نمونه کامل ایثار و گذشت و بهترین الگوهای تربیتی هستند و جنگ تحمیلی نمونه‌ای از حضور جوانان و به‌ویژه دانش‌آموزان در مقاومت است.

مدیرکل آموزش پرورش استان البرز با تأکید بر اینکه مشکلات امروز به‌دلیل کم‌رنگ شدن روحیه آن اعتقاداتی است که باعث فداکاری و ایثار شهدای گرانقدر شد، گفت: خواستگاه این باور و اعتقاد مدارس هستند، لذا باید به تقویت این حوزه توجه بیشتری شود.

حجرگشت در ادامه بر نقش معلمان در ترویج فرهنگ مقاومت تأکید کرد و افزود: معلمان رسالت مهمی در جامعه برعهده دارند که بیداری و هوشیاری دانش‌‌آموزان در برابر جنگ نرم دشمن یکی از آنهاست. تقویت روحیه عدالت‌خواهی و تلاش برای تحقق حق رویکرد مهم دیگری است که باید معلمان به آن توجه وی‍ژه‌ای داشته باشند. لذا، آنها باید فضا را به سمت تربیت سوق دهند تا هدف نظام اسلامی که رسیدن به مقصد جامعه اسلامی است محقق شود.

وی بیان کرد: همچنین معلمان باید در کنار تربیت انسان‌های مذهبی و شکوفای عنصرهای اعتقادی، مسئولیت‌‌پذیری، بصیرت‌‌افزایی و شناخت عمیق نظام حق و باطل را در آنها تقویت کنند که این هدف با اجرای برنامه‌هایی متناسب با روحیات نسل جدید و با ابزارهای نوین عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام
captcha