یاوران وقف در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4173939
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳

یاوران وقف در یزد تجلیل شدند

در مراسمی به مناسبت هفته وقف و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از یاوران وقف استان یزد تجلیل شد.

تجلیل از یاوران وقف در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی که یکشنبه‌شب، 16 مهرماه به مناسبت هفته وقف و با حضور علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در سالن امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد، از یاوران وقف استان یزد تجلیل به عمل آمد.

علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم گفت: وقف صدقه جاریه‌ و برای فعالان این حوزه ماندگار بوده و به عنوان باقیات الصاحات برای واقفان برکت و پاداش ثبت خواهد کرد.

وی ادامه داد: وظیفه داریم  نسبت به حفاظت از وقف تلاش کنیم که در همین راستا و در سفر ریاست محترم جمهور به استان، مبلغی برای سنددار شدن موقوفات و پیگیری این بخش تخصیص یافت و خوشبختانه شاهد رشد چند برابری در سند دار شدن موقوفات استان هستیم که این اقدام باعث می‌شود وقفیات حفظ شود. 

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این همایش گفت: وقف از سنت‌های حسنه نبوی بوده و هفته وقف فرصتی است تا از برترین‌های این حوزه قدردانی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت سیزدهم حامی متولیان و یاوران وقف است بیان کرد: در سفر ریاست جمهور به استان و برای تثبیت مالکیت موقوفات تخصیص بسیار خوبی صورت گرفت که ثمرات و برکات بسیار زیادی برای وقف دارد.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در استان یزد 14 هزار و 639 موقوفه و 46 هزار و 220 رقبه به ثبت رسیده و درآمد حاصل از آن سالانه یکصد میلیارد تومان است که تمام و کمال این درآمد صرف اجرای نیات واقفان می‌شود.

وی بیان کرد: بخشی از این نیات برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان است که در مناسبت‌های مختلف انجام می‌شود و از محل درآمدهای حاصل از موقوفات نیز اکنون 12 طرح عمرانی در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha