امامزادگان باید بیشتر به مردم معرفی شوند
کد خبر: 4173927
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
مدیرکل اوقاف قم:

امامزادگان باید بیشتر به مردم معرفی شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که امام‌زادگان استان بیشتر به مردم معرفی شوند، گفت: فعالیت‌های اوقاف شامل برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی از جمله برگزاری محافل قرآنی، برپایی کاروان‌های شادی در مناسبت‌های شادی اهل‌بیت(ع)، مجالس عزا در ایام عزا و رسیدگی به محرومان و نیازمندان می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت که امروز 16مهرماه به مناسبت هفته وقف انجام شد، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه امام‌زادگان به فرموده مقام معظم رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند برنامه‌های اوقاف به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که امام‌زادگان مختلف برای مردم بیشتر شناخته شوند و مردم از فضای حرم‌های مطهر امام‌زادگان بیشتر بهره ببرند.

 وی با اشاره به برپایی موکب امام‌زادگان قم که در ایام اربعین در قم و سامرا، گفت: این موکب‌ها باهدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برپا می‌شود و در کنار آن پذیرایی از مهمان‌ها و زائران را داریم و سعی ما بر این است که همه برنامه‌ها باکیفیت خوبی برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برنامه‌های قرآنی که در امام‌زادگان قم برگزار می‌شوند عبارت از محافل تلاوت و دوره‌های حفظ قرآن کریم است و در سال‌های اخیر بخش معارفی مسابقات بین‌المللی قران کریم نیز به ما سپرده شده است و در کنار آن برپایی جنگ‌ها و کاروان‌های شادی را برای تأمین نشاط در جامعه دنبال می‌کنیم.

وی رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان را از رسالت‌های اجتماعی اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: رسیدگی به فقرا و نیازمندان به شکل‌های مختلفی از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، رسیدگی به دارو و درمان مستمندان از طریق ویزیت رایگان و تأمین دارو و دیگر نیاز‌های درمانی، آزادی زندانیان به مناسبت‌های مختلف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند صورت می‌پذیرد.

اسکندری با بیان اینکه دوازدهم هر ماه تحت عنوان قرار دوازدهم در یکی از امام‌زادگان مایحتاج نیازمندان را توزیع می‌کنیم، گفت: شناسایی و سنددار کردن موقوفات از دیگر اقدامات اداره اوقاف است که توفیقات خوبی حاصل شده و در سال ۱۴۰۱ به‌اندازه تمام سال‌های قبل برای موقوفات سند صادر شده و امیدواریم تا پایان امسال تمام موقوفات سنددار شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که نیت واقفان اجرا شود، افزود: تا کنون این اتفاق افتاده و ذره‌ای از نیت واقف تعدی نشده است از طرفی فشار برای استفاده از موقوفات در موارد دیگر زیاد است؛ ولی ما نمی‌توانیم موقوفه‌ای که برای روضه امام حسین(ع) وقف شده را در امور دیگری صرف کنیم.

انتهای پیام
captcha