تعزیرات حکومتی از اجرای قانون هراس نداشته باشند
کد خبر: 4173711
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
آیت‌الله سعیدی:

تعزیرات حکومتی از اجرای قانون هراس نداشته باشند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تعزیرات حکومتی از اجرای قانون نباید هراس داشته باشد، گفت: افراد سودجو همیشه بوده و هستند و این وظیفه تعزیرات حکومتی است که جلوی منفعت‌طلبی و سودجویی این افراد را با روش‌های قانونی بگیرد تا معیشت مردم به خطر نیفتد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار جمعی از مسئولان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قم که روز گذشته، 15مهرماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه معیشت مردم از نظر اسلام از اولویت برخوردار است، اظهار کرد: در روایت داریم زمانی که معیشت شخصی تأمین نباشد نمی‌تواند امور مربوط به معاد خود را به‌درستی انجام دهد.

وی بدن را مرکب روح دانست و افزود: وقتی نیاز‌های بدن انسان برطرف نشود شوق خدمت از بین می‌رود و برای انسان رمقی برای خدمت نمی‌ماند؛ اگر معیشت مردم دچار هرج‌ومرج شود باعث وهن کشور می‌شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یکی از مسئولیت‌های جدی تعزیرات حکومتی را برداشتن موانع معیشت مردم دانست و گفت: افراد سودجو همیشه بوده و هستند و این وظیفه تعزیرات حکومتی است که جلوی منفعت‌طلبی و سودجویی این افراد را با روش‌های قانونی بگیرد تا معیشت مردم به خطر نیفتد.

وی دومین کارکرد تعزیرات حکومتی را حفظ آبروی کشور دانست و ادامه داد: افرادی که در بازار اخلال ایجاد می‌کنند آبروی کشور را به مخاطره می‌اندازند و باید جلوی آن‌ها گرفته شود. تعزیر خلافکار خدمت به خود آن خلافکار است. برخورد سریع با خاطیان خیلی مهم است چه با خطاکاران جزء و چه با خطاکاران بزرگ که در ابعاد کلان برای آذوقه و زندگی مردم ناامنی ایجاد می‌کنند و آبروی کشور و زندگی مردم اصلاً برایشان مهم نیست.

سعیدی با بیان اینکه برخی افراد سودجو جز با برخورد اصلاح نمی‌شوند، گفت: مأموران تعزیرات حکومتی نیز باید افراد متخصص و منصف باشند و دنبال شلوغ‌کاری نباشند، زیرا کاسب‌ها هم باید قاطعیت تعزیرات را ببینند و هم باید دلگرم به کار خود باشند و تعیین نرخ‌ها به‌گونه‌ای انجام شود که منصفانه باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تعزیرات حکومتی از اجرای قانون نباید هراس داشته باشد، تأکید کرد: مردم اگر نتیجه مثبت این برخورد‌ها را ببینند با شما همراهی خواهند کرد و این همراهی مردم در موارد زیادی به درد نظام می‌خورد.

انتهای پیام
captcha