۵۰ وقف جدید در گلستان ثبت شد
کد خبر: 4173259
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

۵۰ وقف جدید در گلستان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از ثبت ۵۰ وقف جدید طی یک سال در استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدیان مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام مهدیان، مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان در همایش یاوران وقف که به مناسبت هفته وقف امروز، ۱۲مهرماه در آستان مقدس امام زاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، گفت: کارِ اوقاف امانتداری است و این وظیفه‌ای بسیار سنگین و سخت است و کارکنان اوقاف خیلی باید مواظب باشند، زیرا مسئولیت شرعی بسیار سنگینی بر عهده آن‌ها است، اما کار برای خدا بدون اجر نمی‌ماند و موجب برکت است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمایت از مردم، تولید ملی و ارائه زمین برای ساخت مسکن و کاهش تورم نقش مهمی برعهده دارد.

وی گفت: از هفته وقف سال گذشته تا امروز پنجاه وقف جدید صورت گرفته که ده مورد آن از ابتدای سال تا کنون صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام مهدیان در مورد پروژه‌های اقتصادی گفت: احیای برخی از پروژه‌های به زمین مانده، ساخت و ساز بقاء متبرکه و اماکن مذهبی اقداماتی بوده که در حال انجام است.

حجت‌الاسلام مهدیان افزود: در حوزه مولدسازی و اقدامات حوزه سرمایه گذاری اقدامات و برنامه‌ریزی ‌هایی که در مجموعه اوقاف صورت گرفته قابل توجه است.

وی گفت: پرورش ماهی، کشت درختان صنوبرهیبریدی و ایجاد نهالستان از جمله سایر اقداماتی است که در حوزه سرمایه‌گذاری می‌توان انجام داد و همچنین افتتاح طرح‌هایی است که به بهره برداری رسیدند و برخی نیز در هفته وقف به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام
captcha