اقتصاد حقیقی در تولید؛ رمز توسعه کشور
کد خبر: 4173128
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

اقتصاد حقیقی در تولید؛ رمز توسعه کشور

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اقتصاد حقیقی در حوزه تولید و تجارت خارجی رمز توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 12 مهر، در دیدار با حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل و کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: اقتصاد از ۲ بخش حقیقی و اعتباری تشکیل شده و موتور اصلی اقتصاد در بخش حقیقی از جمله تولید و تجارت خارجی است.

وی ادامه داد: بخش اعتباری اقتصاد باید به عنوان مشوق و محرک اقتصاد حقیقی مورد استفاده مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قرار گیرد. اقتصاد حقیقی در حوزه تولید و تجارت خارجی رمز توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف است.

امام جمعه اراک راه‌سازی، استفاده از معادن و تولید را اقتصاد واقعی و دلالی و بورس بازی را اقتصاد اعتباری عنوان کرد و گفت: بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌های خیریه و مؤسسات اعتباری نقش مهمی در پول‌سازی دارند و فعالیت در این حوزه‌ها اشتغال برای جامعه به همراه ندارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: توازن حاکمانه باید در بین ۲ بخش اقتصاد واقعی و اعتباری ایجاد شود و فعالتر کردن اقتصاد حقیقی باید در دستور کار قرار گیرد. اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نظام اقتصاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و نیاز است این نهاد به اقتصاد واقعی توجه ویژه داشته‌ باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، خلق پول را از جمله عوامل تورم در کشور عنوان کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه حمایت از مردم، تولید ملی و ارایه زمین برای ساخت مسکن و کاهش تورم نقش مهمی برعهده دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با یادآوری واردات حدود ۶ میلیارد دلاری تلفن همراه در سال گذشته به کشور، افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با حضور و فعالیت در این حوزه کشور را از واردکننده گوشی‌های تلفن همراه به یکی از صادرکنندگان این کالاها در کشور تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۸۶ میلیارد ریال در مدت یک سال گذشته توسط این اداره‌کل در بین نیازمندان استان توزیع شد. همچنین ۴۵۰ هزار پُرس غذای گرم و کمک به ۲ هزار نفر از ایتام استان مرکزی از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در مدت یک سال گذشته است.

وی ادامه داد: ۹۰۰ بسته کیف و نوشت افزار به ارزش پنج میلیارد ریال در آستانه بازگشایی مدارس در این استان توزیع شد. همچنین ۳۳۰ نفر در این مدت با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام واحدی افزود: ۲۵ وقف جدید به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال در مدت یک سال اخیر به تعداد موقافات استان مرکزی افزوده شده‌است. چهار کارگاه آموزش اشتغال در مدت یک‌سال گذشته توسط این نهاد در استان مرکزی برگزار و برگزاری این کارگاه‌ها برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس را از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در مدت یک‌سال گذشته عنوان کرد و گفت: ۱۰ قفس پرورش ماهی در مرحله نخست این طرح ساخته شده و ذخیره‌سازی ماهی در هشت قفس از مجموع این قفس‌ها انجام شده‌است.

انتهای پیام
captcha