رقابت 290 همدانی در مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج
کد خبر: 4173083
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱

رقابت 290 همدانی در مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج

مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان گفت: مرحله استانی سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج با رقابت 290 همدانی اول تا 4 آبان در تالار قرآن برگزار می‌شود.

مسابقات قرآنعباس ابراهیمی، مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، اظهار کرد: این دوره از مسابقات شامل چهار مرحله حوزه‌ای، ناحیه‌ای، شهرستانی و کشوری است که مرحله شهرستانی آن در شهریورماه و مهرماه سال‌جاری در 10 شهرستان استان برگزار شد.

وی افزود: این دور از مسابقات در مرحله شهرستانی با رقابت دو هزار و 900 نفر خانم و آقا در رده‌های سنی مختلف و در 32 رشته برگزار شد. برگزیدگان این مرحله طی هفته جاری در اختتامیه مسابقات با عنوان «چلچراغ آیه‌ها» در 8 شهرستان تجلیل شده و در شهرستان همدان، قهاوند و تویسرکان در روزهای آتی تجلیل می‌شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه 290 نفر برگزیده مرحله شهرستانی در 24 رشته مرحله استانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، ابراز کرد: این مرحله مسابقات از اول تا 4 آبان‌ماه در محل تالار قرآن همدان در رشته‌های گروهی و خانوادگی، حفظ 5 جزء تا کل، قرائت تحقیقی، تقلیدی و ترتیل، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و مفاهیم ویژه رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 12 نفر مرحله استانی مسابقات را داوری می‌کنند، گفت: 4 داور از جمله آقایان فرهادی، حسین‌زاده، شکری، عباسی در بخش آقایان و 5 نفر از جمله خانم‌ها رضانیا، پرویزی، مهرموحد، روشنیان، حسین پور داوری مسابقات را انجام می‌دهند. در مسابقات مشاورانی همچون مهدی ساعد، محسن ورمزیار و خانم جلال‌وند نیز حضور دارند که در رشته‌های صوت، لحن و تجوید قبل و بعد از مسابقه به متسابقین مشاوره ارائه می‌دهند. 

مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان یادآور شد: پس از برگزاری مرحله استانی مسابقات، برگزیدگان این مرحله شامل 48 نفر به رقایت با نفرات برگزیده سایر استان‌ها خواهند پرداخت که این مرحله در اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha