سرپرست جهاددانشگاهی قم با رئیس پارک علم و فناوری استان دیدار کرد
کد خبر: 4172245
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

سرپرست جهاددانشگاهی قم با رئیس پارک علم و فناوری استان دیدار کرد

حامد حیاتی، سرپرست جهاددانشگاهی قم با خیرالله رهسپارفرد، رئیس پارک علم و فناوری این استان دیدار و بر تعامل و همکاری بیشتر تأکید کرد.

دیدار رییس جهاددانشگاهی قم با رییس پارک علم و فناوری استانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، خیرالله رهسپارفرد، رئیس پارک علم و فناوری استان قم در دیدار با حامد حیاتی، سرپرست جهاددانشگاهی استان قم که صبح امروز، 9 مهرماه انجام شد، اظهار کرد: استان قم 155 شرکت دانش‌بنیان دارد که 40 شرکت در پارک علم و فناوری استان قم مستقر هستند؛ 35 شرکت صنایع خلاق نیز در پارک علم و فناوری قم مستقر هستند و این ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند در راستای همکاری دوجانبه به‌کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به‌کار هستند، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در افزایش فرصت‌های شغلی استان به‌خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار دارد و به همین دلیل، این موضوع را به جد در دستور کار داریم.

توجه به ظرفیت‌های مشترک جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری قم

رئیس پارک علم و فناوری استان قم افزود: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان بین سایر استان‌ها رتبه هفتم و در صنایع خلاق رتبه ششم را داریم؛ از حیث محصولات هم در همه زمینه‌ها محصولات استراتژیک داریم. از حیث صادرات نیز دو نفر صادرکننده برتر استان عضو پارک علم و فناوری استان قم هستند.

رهسپارفرد با بیان اینکه شرکت‌های فناور به نوپا، متوسط و دارای فناوری تقسیم می‌شوند، گفت: جهاددانشگاهی، نهاد انقلابی است و رسالت در حوزه محصولات استراتژیک داریم و در این زمینه مشترک ظرفیت خوبی برای همکاری وجود دارد؛ جهاددانشگاهی پایه ثابت رفع نیازهای اجتماعی جامعه است و برخی از شرکت‌ها در زمینه حوزه روانشناسی، جامعه‌شناسی و مدیریتی فعال هستند و در این زمینه آماده همکاری با جهاددانشگاهی قم هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت در دانشگاه‌ها نیز از رسالت‌های جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری است که اعلام آمادگی می‌کنیم که در این زمینه می‌توانیم با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم. تلاش داریم با استفاده از راهکار‌های متنوع از جمله بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان، قابلیت‌های قم برای گسترش فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان را به خوبی تبیین کنیم، همچنین به‌ دنبال آن هستیم تا این موضوع به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه مسئولان و جامعه نخبگانی استان قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم یادآور شد: برای گسترش هرچه بیشتر زیست‌بوم فناوری و نوآوری در قم، از ظرفیت‌های موجود در همه مناطق استفاده خواهیم کرد تا همه بخش‌ها و شهرستان‌های استان وارد فضای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان شود.

اعلام آمادگی جهاد‌دانشگاهی برای همکاری با پارک علم و فناوری قم

حامد حیاتی، سرپرست جهاددانشگاهی قم ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های مشترک با پارک علم و فناوری استان قم، اظهار کرد: جهاددانشگاهی تلاش دارد که کنار دستگاه‌های اجرایی استان باشد تا شاهد رشد و پویایی در سطح استان و دانشگاه‌ها باشیم؛ جهاددانشگاهی در حوزه مسائل اجتماعی نیز اقدامات مطلوبی داشته که در این زمینه نیز آماده همکاری با پارک علم و فناوری استان هستیم.

وی گفت: جهاددانشگاهی قم با بررسی و جلسات کارشناسی داخلی، زمینه‌های همکاری با پارک علم و فناوری را استخراج کرده تا حوزه‌های فعالیت مشترک در آینده نزدیک عملیاتی شود.

کاربردی‌سازی یافته‌های علوم انسانی و اسلامی

یاسر شریفی، مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان شعبه استان قم در ادامه با اشاره به اینکه طی این سال‌ها همکاری‌های زیادی با پارک علم و فناوری استان قم داشته‌ایم، اظهار کرد: در جلسات گذشته مقرر شد که موضوع «کاربردی‌سازی یافته‌های علوم انسانی و اسلامی» به‌ همت جهاددانشگاهی قم با پارک علم و فناوری استان قم به‌صورت مشترک انجام دهد که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در مرکز نوآوری و کسب و کار جهاددانشگاهی قم از 30 تیم حمایت شده و به لحاظ تسهیلاتی و مادی و معنوی حمایت‌های خوبی انجام شده و در این زمینه نیز قابلیت همکاری با پارک استان قم داریم.

مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی استان دارای شعب دانشگاهی فعال است و در شورای فرهنگی این دانشگاه‌ها عضویت دارد، می‌تواند به‌عنوان بازوی اجرایی طرح‌های پژوهشی و علمی در دانشگاه‌ها کنار پارک علم و فناوری قم حضور داشته باشد.

انتهای پیام
captcha