تجلیل از خدمات زنان مسلمان در ماه تاریخ اسلامی کانادا
کد خبر: 4172022
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

تجلیل از خدمات زنان مسلمان در ماه تاریخ اسلامی کانادا

با برگزاری برنامه‌هایی در قالب «ماه تاریخ اسلامی» در کانادا از زنان مسلمان فعال در زمینه هنر و علوم قدردانی خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، امسال ماه تاریخ اسلامی (IHMC) در کانادا با قدردانی از خدمات زنان مسلمان فعال در زمینه هنر و علوم برگزار می‌شود.
هدف این رویداد شناسایی و ارج نهادن به مشارکت زنان مسلمان در جامعه و الهام بخشیدن و توانمندسازی جوانان مسلمان است.
با نزدیک شدن به ماه اکتبر، مسلمانان کانادا برای برگزاری برنامه‌های این ماه با موضوع میراث غنی مسلمانان و کمک به جامعه آماده می‌شوند.

در بیانیه‌ای در وب‌سایت این رویداد آمده است: ماه تاریخ اسلامی کانادا معتقد است که از طریق آموزش و به اشتراک گذاشتن داستان‌های مثبت، همه کانادایی‌ها می‌توانند رشد و به بهترین شکل ممکن با هم ارتباط برقرار کنند.

در این بیانیه آمده است: بیایید این ماه را با اشتیاق جشن بگیریم و کمک‌های غنی زنان مسلمان را که در بهبود بشریت نقش دارند و به خدمات خود ادامه می‌دهند، به اشتراک بگذاریم. هدف از این برنامه ارج نهادن به مشارکت‌های تاریخی زنان مسلمان در طول اعصار و تأثیر آنها بر پیشرفت هنر، علوم و جامعه است. به رسمیت شناختن و تکریم زنان باعث الهام بخشیدن و توانمندسازی جوانان مسلمان و از بین بردن کلیشه‌های منفی اسلام‌هراسی جنسیتی خواهد شد.

در سال 2007، IHMC موریل بلانگر، نماینده اتاوا-وانیر برای نخستین‌بار این ماه را نامگذاری کرد. از آن زمان، این مناسبت در استان‌ها و شهرداری‌های سراسر کانادا اعلام شده است و اعضای جامعه و سازمان‌ها هر سال میزبان رویدادهای بی‌شماری بوده‌اند و جوامع را گرد هم می‌آورند تا  تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از یکدیگر بیاموزند. شهرهای کینگستون، برنابی و استان منیتوبا نیز بعداً این رویداد را به رسمیت شناختند.

 IHMC به تدریج در سال 2013 به یک نهاد مستقل تبدیل شد و اعضای هیئت مدیره آن در حال حاضر از ساسکاتون، رجینا، لندن، اتاوا و وینیپگ هستند.

انتهای پیام
captcha