حمله به اماکن مقدس اسلامی یک اقدام مجرمانه و تحریک‌آمیز علیه مسلمانان است
کد خبر: 4171375
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
پارلمان تونس:

حمله به اماکن مقدس اسلامی یک اقدام مجرمانه و تحریک‌آمیز علیه مسلمانان است

رئیس پارلمان تونس ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم، تعدی به مقدسات مسلمانان را اقدامی مجرمانه و تحریک‌کننده توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه ماسپرو، ابراهیم بودرباله، رئیس مجلس مردم تونس گفت: حملات به مقدسات اسلامی در دوره اخیر افزایش یافته است که به آتش زدن قرآن کریم، هتک حرمت مساجد و تعدی به نمادهای اسلام توسط برخی تندروها رسیده است. اما بی توجهی برخی کشورها نسبت به این رخدادهای شرم‌آور، تحریک آشکار و عمدی احساسات مسلمانان و تحقیر عقاید آن‌ها تلقی می‌شود. این اقدامات در واقع اعمال مجرمانه‌ای است که هیچ ارتباطی به آزادی عقیده، اندیشه و بیان ندارد و مغایر با ارزش‌های جهانی انسانی و افزایش تنفر دینی و افراط‌گرایی است.

رئیس پارلمان تونس این سخنان را در نشست مجازی رؤسای اتحادیه شوراهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به دعوت ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس ملی الجزایر و رئیس رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شده بود، مطرح کرد.

وی با تأکید بر لزوم نفی خشونت، نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی و حفظ ارزش‌ها، خواستار مداخله فوری برای پایان دادن به تشدید حوادث قرآن‌سوزی و پدیده فزاینده اسلام‌هراسی و برخورد با عاملان اینگونه اقدامات شد.

رئیس پارلمان تونس مواضع برخی از کشورهایی که قانون منع توهین به ادیان، نمادها و اعتقادات دینی را ارائه کردند و تصویب قطعنامه مبارزه با نفرت مذهبی توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را یادآور شد و آن را پیروزی کشورهای اسلامی در برابر اعمال افراط‌گرایانه دانست.

وی در همین زمینه خواستار تلاش بیشتر در سطح بین‌المللی برای تقویت گفت‌وگوی جهانی به منظور ایجاد فرهنگ تساهل و صلح در همه سطوح بر اساس احترام به حقوق بشر، ادیان و عقاید شد.

انتهای پیام
captcha