مدارس قرآنی سوپاپ اطمینانی برای مقابله با ارزش‌های بیگانه هستند
کد خبر: 4170447
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
وزیر اوقاف الجزایر:

مدارس قرآنی سوپاپ اطمینانی برای مقابله با ارزش‌های بیگانه هستند

یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر، مدارس قرآنی را سوپاپ اطمینانی برای مقابله با ارزش‌های بیگانه با دین و ارزش‌های اسلامی در جامعه دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه خبری «الشعب»، یوسف بلمهدی در پاسخ به سؤالات شماری از نمایندگان مجلس ملی این کشور که در یک جلسه علنی به ریاست «ابراهیم بوغالی»، رئیس مجلس الجزایر برگزار شد، گفت: اهتمام به فارغ‌التحصیلان مدارس و مکتب‌خانه‌های قرآنی در حیطه دغدغه‌های اساسی دولت است.

وی افزود: هدف از این اهتمام دولت، توسعه نظام تعلیم و تربیت قرآنی و حمایت از مکتب‌خانه‌های قرآنی است که در تثبیت ارزش‌های اعتدال و میانه‌روی و مقابله با جریان‌های بیگانه با دین، ارزش‌ها و آداب و رسوم اسلامی سهیم هستند.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین، طلاب مدارس قرآنی و فارغ‌التحصیلان مکتب‌خانه‌ها را یک ذخیره راهبردی برای جهت‌دهی به نهادهای دینی و سوپاپ اطمینانی برای جامعه دانست.

وی در ادامه «ارزش‌گذاری گواهینامه‌ حفظ قرآن کریم»، «اعطای صلاحیت به برخی مدارس و مکتب‌خانه‌های قرآنی برای اعطای گواهینامه حفظ قرآن و اثبات سطح» و «مشارکت دادن حافظان قرآن در تدوین و تهیه برنامه‌های درسی برای گروه‌های مختلف آموزش قرآنی» را از اقدامات وزارت اوقاف الجزایر در ارج‌نهادن به مدارس قرآنی در این کشور دانست.

بلمهدی همچنین به تلاش‌های وزارتخانه متبوع خود برای احیای میراث اسلامی اشاره کرد و گفت: تجدید چاپ نخستین قرآن در الجزایر»، فهرست‌نویسی مجدد نسخه‌های خطی و دیجیتالی کردن آن با هدف خدمت به محققان و پژوهشگران این حوزه از دیگر اقدامات وزارت اوقاف الجزایر در زمینه اهتمام به کلام وحی است.

جواد پارسامهر 

انتهای پیام
captcha