ورود میلیونی زائران به حرم علوی در روزهای پایانی صفر
کد خبر: 4169017
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

ورود میلیونی زائران به حرم علوی در روزهای پایانی صفر

آستان علوی با اعلام آمار ورود زائران به نجف اشرف و حرم علوی در روزهای پایانی صفر و سالروز رحلت پیامبر(ص) تأکید کرد: بیش از چهار میلیون نفر در این ایام وارد نجف شده اند.

ورود میلیونی زائران به حرم علوی در روزهای پایانی صفربه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عراق، 4 میلیون و 874 هزار و 450 زائر در بازه 24 تا 28 ماه صفر برای زیارت حرم امیرالمومنین (ع) وارد نجف اشرف شدند.

آستان علوی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که 4 میلیون و 874 هزار و 450 زائر در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) از روز 24 تا 28 ماه صفر (10 تا 14 سپتامبر) وارد حرم امیرالمومنین علی علیه السلام در شهر نجف اشرف شدند.

همچنین عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق امروز از موفقیت در اجرای طرح امنیتی ویژه 28 ماه صفر (سالروز رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم) خبر داد.

الشمری روز گذشته نیز اعلام کرده بود که با وجود ترافیک سنگینی که از تمامی محورها وارد استان نجف می‌شود، هیچ مسیر مسدودی وجود ندارد.

آستان‌های مقدس حسینی و عباسی نیز برنامه‌های مختلفی برای سالروز رحلت پیامبر(ص) تدارک دیده بودند. شيخ زين العابدين القريشی، معاون این آستان گفت: این بخش در سالروز  رحلت رسول الله (ص) نصب پرچم‌های سیاه را بعد از جمع آوری پرچم‌های اربعین در حرم مطهر و ورودی‌های آستان آغاز کرد.

وی افزود: این پرچمها و کتیبه ها در ایوان طلای مشرف به صحن مطهر حرم حضرت ابوالفضل عباس (ع) و اماکن اطراف آن توزیع شده و مواد ویژه‌ای برای تثبیت آن استفاده شده تا جمع آوری آن از هر مکانی به راحتی انجام شود.

انتهای پیام
captcha